"PB": "Niespodziewana zmiana w wyścigu po TVN". Giganci w tyle? Ekspert: "To tylko próby nacisku"

- Najbliżej zakupu 51-procentowego pakietu akcji TVN jest Scripps Networks - podaje dzisiejszy "Puls Biznesu". To spore zaskoczenie - dotąd utrzymywano, że polska telewizja zostanie kupiona przez któregoś ze światowych gigantów - Time Warner, Discovery czy Bauera.
Jak donosi "Puls Biznesu", to właśnie Scripps jest jednak najbliżej zakupu pakietu kontrolnego TVN. Właściciele stacji - koncern ITI i grupa Canal+ - otrzymali dwa tygodnie temu oferty wiążące od wszystkich zainteresowanych zakupem. Według źródeł "Pulsu Biznesu" najkorzystniejszą ofertę złożył właśnie właściciel Travel Planet, który zaproponował ponad 20 zł za akcję (1 akcja TVN na GPW kosztuje dziś ok. 18,50 zł). Oprócz tego udziałowcom miało się spodobać to, że koncern przedstawił wiele koncepcji rozwoju stacji, a także to, że Scripps jest nieobecny na polskim rynku, co zmniejsza prawdopodobieństwo masowych zwolnień po przejęciu.

Próby nacisku?

- Rynek traktuje ten komunikat jako "balon próbny". Niewykluczone, że chodzi po prostu o próbę wywarcia nacisku na większych graczy, aby podnieśli swoje oferty - mówi analityk ING Securities Andrzej Knigawka. - Parę tygodni temu mieliśmy podobną informację. Tylko wtedy podmiotem najbliższym zakupu TVN miał być niemiecki Bauer - dodaje.

- To byłaby dość dziwna sytuacja, gdyby Scripps przelicytował całą resztę. Zwłaszcza koncern Time Warner, który jest właścicielem giganta mediowego Central European Media Enterprises. Firma jest bowiem liderem w Europie Środkowej, posiada telewizje m.in. w Bułgarii, Czechach, Rumunii, Słowacji i Słowenii - tłumaczy Knigawka. Dlatego tym bardziej jego zdaniem ta informacja jest mało prawdopodobna.

Coraz mniej w rękach ITI

Koncern ITI już od kilku lat wyprzedaje kolejne spółki i podmioty zależne. W 2012 r. spółka sprzedała 76 proc. udziałów w portalu Onet spółce Ringier Axel Springer - wydawcy m.in. "Newsweeka" i "Faktu". W tym samym roku rozpoczęło się "strategiczne partnerstwo" pomiędzy ITI a Canal+. W jego efekcie Francuzi przejęli platformę N, a następnie mniejszościowy pakiet udziałów w telewizji TVN. Następna w kolejce była sieć kin Multikino sprzedana w 2013 roku. Z kolei w zeszłym roku po ponad dziesięciu latach koncern pozbył się Legii Warszawa.

POLUB NAS


Więcej o:
Komentarze (35)
"PB": "Niespodziewana zmiana w wyścigu po TVN". Giganci w tyle? Ekspert: "To tylko próby nacisku"
Zaloguj się
  • utinamfalsus

    Oceniono 282 razy 66

    Prezesem TVN już jest Niemiec, więc najprawdopodobniej TVN trafi się Niemcom. Jeśli chodzi o prasę, to 80% prasy na polskim rynku, to prasa niemiecka. A nawet takie wydawnictwa jak "Teletydzień' systematycznie piorą Polskie mózgi. I plują na Polskę (tę niesłuszną), przy POmocy różnych polskich ścierw
    Zresztą tenże niemiecki "Teletydzień" organizuje przyznawanie nagród Filmowych "Polskich Orłów". A oficjele z TVP biorą w tej hecy udział, zamiast POmyśleć o tym, by polscy twórcy za twórczość w Polsce dostawali nagrody od polskiej TVP, czy innej organizacji.
    A to "wolna" POlska właśnie !

  • rotalplus

    Oceniono 16 razy 12

    Jak traktuje Time Warner nasz kraj?
    Kanały w 4:3, o HD można zapomnieć (z wyjątkiem premium HBO), bez oddzielnego sygnału na nasz kraj - moze i jest bogaty, ale w rzeczywistości bardzo skąpy... Typowe, amerykańskie

  • extrafresh

    Oceniono 40 razy 10

    Nikt nie chce przejąć kontraktu z Dupcokiem.

  • ale_faza

    Oceniono 8 razy 8

    "W 2012 r. spółka sprzedała 76 proc. udziałów w portalu Onet, wydawcy m.in. "Newsweeka" i "Faktu" - Ringier Axel Springer."

    Przecinek za wyrazem Onet oznacza, że Onet jest wydawcą m.in. "Newsweeka" i "Faktu".

    Poprawna składnia to:
    "W 2012 r. spółka sprzedała 76 proc. udziałów w portalu Onet firmie Ringier Axel Springer, wydawcy m.in. "Newsweeka" i "Faktu".

    Proszę.

  • kronikazdrady

    Oceniono 190 razy 8

    W niektórych województwach jeżdżą juz niemieckie pociągi. Kto je wpuścił i kto jednocześnie rozwala PKP, to już wiemy - To chłopcy (i dziewczyny) od Donka i Bronka.
    PrzyPOmnijcie to sobie w dniu wyborów !

  • ta.deusz

    Oceniono 21 razy 5

    kto kupi Wybiórczą...oto jest pytanie...stawiam na Izrael
    monsieurb.neon24.pl/post/109666,zastaw-sie-a-postaw-sie

  • lech2011

    Oceniono 19 razy 5

    ....Scripps jest nieobecny na polskim rynku, co zmniejsza szansę masowych zwolnień po przejęciu.

    Taką "szansę" wypuścimy z rąk?

  • orionzx

    Oceniono 4 razy 4

    Chyba właściciel Travel Channel durnie.

  • avis236 avis236

    Oceniono 3 razy 3

    No właśnie " ojciec dyrektor " tak pluł na TVN że obce , tylko polsko języczne. To niech teraz kupi ma okazje albo inny czysto polski kapitał, heheh. Jest takie polskie przysłowie jak się nie ma miedzi to się w domu siedzi. Ja też kiedyś popierałem tylko polskich , tylko lokalnych
    przedsiębiorców. Efekt była taki ze sprzedawali mi "g-wno" za 3 x takie pieniądze i jeszcze opluli mnie na koniec. To tak jak Państwo Polskie dla Polaków. Zedrą do ostatniej nitki ,
    chłopi to i ci buty zdejmą, emerytura głodowa , a najlepiej to gdybyś zdechł i nie narażał na koszty. To samo w urzędzie w sadzie i służbie zdrowia........ itd itd

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX