Vectra automatycznie przedłużała o pół roku kończące się umowy. Zapłaci prawie pół miliona kary

Vectra przedłużała o sześć miesięcy kończące się umowy zawarte na czas określony. Klienci operatora nie mieli możliwości podjęcia samodzielnej decyzji o dalszym korzystaniu z jego usług. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UOKiK nałożył karę ponad 490 tys. zł.
Postępowanie przeciwko operatorowi telewizji kablowej, dostawcy internetu i telefonu, spółce Vectra, zostało wszczęte w lipcu 2013 r. Wątpliwości UOKiK wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił sześć miesięcy. W związku z tą praktyką konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry.

Zdaniem UOKiK zawsze, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony, powinien złożyć klientowi odpowiednią propozycję.

Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada na operatora prawo telekomunikacyjne. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Vectrę została nałożona kara 493 tys. 252 zł. Decyzja nie jest ostateczna, bowiem spółka odwołała się do sądu.

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

POLUB NAS


Więcej o:
Skomentuj:
Vectra automatycznie przedłużała o pół roku kończące się umowy. Zapłaci prawie pół miliona kary
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX