Sklepy w Polsce nie żałowały na reklamy. W 2014 r. wydały ponad 1 mld zł. Najwięcej Lidl

- W ciągu całego roku sklepy na reklamę wydały ponad 1 mld zł. Tylko w IV kwartale przeznaczyły na nią 327 mln zł - poinformował w raporcie Instytut Monitorowania Mediów. Najwięcej wydał Lidl.
Oznacza to wzrost o 18 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. Najwięcej na reklamę wydaje Lidl - w ciągu roku 370 mln zł. To niemal 160 mln zł więcej niż druga na liście Biedronka. - Marki, które na promocję przeznaczyły najwięcej środków, cieszyły się też największym zainteresowaniem dziennikarzy i internautów - zaznacza się w raporcie.

Debiut Almy

Pierwsza trójka największych reklamodawców wśród działających w Polsce supermarketów, hipermarketów, dyskontów i sklepów convenience nie zmieniła się od czerwca.

Sieć Tesco przeznaczyła na promocję w krajowych mediach 40,9 mln zł. W rankingu na 10. pozycji zadebiutowała marka Alma, która w IV kwartale roku przeznaczyła na emisję reklam w telewizji, radiu i prasie ponad 11,5 mln zł.

W ciągu całego 2014 roku kwota, którą sieci sklepów przeznaczyły cennikowo na emisję reklam w telewizji, radiu i prasie, przekroczyła 1 mld zł. To o ponad 100 mln zł więcej niż dwa lata temu. Najwięksi reklamodawcy minionego roku to te same marki, które zdominowały IV kwartał.

W czasie minionych 12 miesięcy na reklamy najwięcej wydał niemiecki dyskont Lidl, a zaraz za nim Biedronka - 209 mln zł - i Tesco - 102 mln zł. Dla porównania, w 2013 roku było to analogicznie 304,5 mln zł, 149 mln zł oraz 117 mln zł.

POLUB NAS


Więcej o: