"Postrach taksówkarzy" będzie mógł działać legalnie? Uber walczy o zmianę przepisów w Brukseli

Czy to będzie pierwsze zwycięstwo Ubera w walce o zmianę przepisów? W Brukseli trwają prace nad zalegalizowaniem działalności firm oferujących usługę tzw. ridesharingu.
Uber już od dawna walczy o korzystne dla siebie uregulowanie kwestii prawnej ridesharingu w europejskich miastach. Niebawem może odnieść swoje pierwsze małe zwycięstwo, bowiem w Brukseli trwają właśnie prace nad przepisami, które zalegalizują działalność Ubera i innych firm oferujących pasażerom wspólne przewozy.

Uber obecnie nie może legalnie działać w stolicy Belgii, a jego kierowcom za złamanie zakazu grozi do 10 tys. euro kary, a nawet konfiskata samochodu. W innych europejskich miastach firma również nie może funkcjonować w pełni swobodnie - w Paryżu jej działalność jest ograniczona, w Madrycie - zabroniona.

Samorząd Brukseli pracuje właśnie nad uregulowaniem prawnym ridesharingu. Projekt obejmuje szereg propozycji, w tym m.in.: dopuszczenie w pełni elektronicznej obsługi płatności za pomocą aplikacji, wymagania w stosunku do samochodów (nie starsze niż 7 lat, maximum 5 drzwi, 8 miejsc, coroczna kontrola techniczna) i do kierowców (min. 21 lat, 3 lata doświadczenia).

- Uber z radością przyjął propozycję rządu regionu brukselskiego dotyczącą zdefiniowania ram prawnych wspólnych przejazdów. Uważamy, że projekt ustawy stanie się fundamentem jasnych i sprawiedliwych zasad regulujących usługi wspólnych przejazdów, takie jak uberPOP w Brukseli. Cieszy nas perspektywa współpracy z przedstawicielami wszystkich stron w parlamencie regionalnym - powiedział Pierre-Dmitri Gore-Coty, dyrektor generalny Ubera na Europę Zachodnią.

W styczniu na konferencji w Monachium prezes firmy Travis Kalanick przedstawił swoją wizję Ubera wspomagającego komunikację miejską w europejskich stolicach, dzięki czemu znacznie ograniczony ma w nich zostać ruch kołowy.

Kłopoty Ubera

Od początku swej działalności Uber znalazł się pod ostrzałem konkurencji, czyli licencjonowanych taksówkarzy. Niezadowolenie z powodu ekspansji w europejskich miastach tańszego konkurenta szoferzy wyrażali w ubiegłym roku, strajkując m.in. w Anglii, Francji, Niemczech i Hiszpanii.

W tych państwach i w Belgii firma miała sądowe zakazy prowadzenia działalności w związku z naruszaniem przepisów o licencjonowanych przewozach. Falę krytyki wywołała również kwestia możliwości zapewnienia przez Ubera odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa swoim pasażerom.

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

POLUB NAS


Więcej o:
Komentarze (24)
"Postrach taksówkarzy" będzie mógł działać legalnie? Uber walczy o zmianę przepisów w Brukseli
Zaloguj się
  • januszpopkorniarz

    Oceniono 38 razy 28

    Uber skonczyl sie dla mnie niezapowiedzianym i cichcym wprowadzeniem we wszawie oplaty za dalszy kurs, ktora nie pokywa sie z 2 strefa taxi. Wychodzi drozej niz przewoz osob, jesli mieszka sie na skraju 1 strefy.
    Po drugie, kierowca moze stwierdzic,ze nabrudzilismy, obciazyc nasza karte kredytowa i nic z tym nie da sie zrobic.
    Na koniec, likwidacja konta na uber to tez przygoda ale zakonczona w moim przypadku szczesliwie.

  • minkat

    Oceniono 17 razy 11

    a co z ubezpieczeniem? z tego co wiem to jak kierowca wiezie kogos zapieniadze i zdarzy sie wypadek to w przypadku braku stosownego ubezpieczenia bedzie ponosil koszty odszkodowania pasazerow, jak poszkodowanemu wtedy zasadza rente to dupa zimna.

  • kesik001

    Oceniono 8 razy 8

    I tak trzymać.

  • pitercab

    Oceniono 9 razy 3

    Proszę bardzo niech ten cały Uber zacznie działać - tanio super! bezpiecznie? każdy ma prawo wyboru tylko ciekawe jaki rodzaj przewozu rodzice zamówią dziecku np. w nocy albo gdzieś dalej za miasto.Na wyspach działa podobny system- Caby londyńskie są drogie ale kierowcy są przeszkoleni, znają miasto , są niekarani i mają kontrolę czystości i sprawności auta. Inne przewozy pseudotaksówkowe nie oznaczone Taxi - kierowcy z łapanki , auta są bo są i przewozy na granicy opłacalności.Uwolnienie ilości licencji miało być takim ruchem w celu stworzenia konkurencji - w Toruniu taksówek ubyło -taki to interes. Teraz na postojach królują ciężko schorowani i styrani pracą 40 letni emeryci mundurowi.

  • milopl666

    Oceniono 16 razy 2

    Niech walczą z tym taksiarskim kartelem

  • mar.mo

    Oceniono 7 razy 1

    "Uber walczy o zmianę przepisów w Brukseli"
    To prawie jak: "Ruskie w kosmos polecieli!"

    Co mi głowę zawracacie.

  • nrozsklov

    Oceniono 10 razy -2

    Taksowki i komunikacja miejska to przezytek, tak samo jak ksiazki drukowane

    A jak tylko ueber wygra, to sie na rynek wpierniczy konkurencja z podobnymi ofertami, bedzie jeszcze taniej

    Tak to trzeba bylo stac i czekac na autobus pol godziny i sie wku...ac, ile samochodow czlowieka mija, co jada w tym kierunku, a teraz siup i bez przystankow na miejsce, nawet moze bylizej domu a cena jak za bilet albo i mniejsza troche

  • ruchaka

    Oceniono 16 razy -2

    Nie może być wolnego rynku w branży taxi! Ludzie opamiętacie się!!

    Co z tego, że zapłacisz dwa razy taniej jak samochód będzie stary i brudny a taksówkarz będzie korzystał z GPS?!?!

  • mikey.inc

    Oceniono 16 razy -6

    Przestalem jezdzic taxami tam gdzie UBER jest, W LDN and NY polowa ceny niz Taxa, a na dodatek dostalesz 30$ na pierwsza jazde (wazne na caly swiat).. PROMOCODE: 4UY5C

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX