Polska konkurencja dla Pendolino? Pesa wjeżdża na tory z nowym pociągiem DART. PKP Intercity już kupiło 20 maszyn

PKP Intercity zamówiło już 20 takich maszyn. Polska Pesa wyprodukowała nowe pociągi, które mogą stać się konkurencją dla Pendolino. PesaDART technicznie może osiągnąć prędkość do 250 km/godz.
ZOBACZ ZDJĘCIA NOWEGO POCIĄGU PESA DART >>>

W maju mają rozpocząć się testy pociągów PesaDART. Tymczasem PKP Intercity już teraz zamówiło 20 składów, za które zapłaci ponad 1,3 mld zł. Te maszyny, które trafią do PKP Intercity, będą mogły rozpędzić się do 250 km/godz., ale najszybciej pojadą 160 km/godz. ze względu na polską infrastrukturę kolejową.

Nowe pociągi będą wyposażone m.in. w klimatyzację, ogrzewane fotele, gniazdka elektryczne oraz wi-fi. "PesaDART to pierwsze jednostki zapewniające łatwość przemieszczania się pasażerów dzięki zastosowaniu podłogi na jednej wysokości. Komfort podróżowania zapewniają wygodne siedzenia, a także wydzielenie przedsionków i zwiększona podziałka siedzeń w standardzie Intercity" - czytamy na stronie Pesy.

Ułatwienia dla mam

Jak podaje portal tvn24bis.pl, dużym komfortem dla podróżujących mają być również nowoczesne toalety, w których znajdą się m.in. przewijaki dla niemowląt. Pociąg pomieści 352 podróżnych, w tym 60 będzie mogło usiąść w pierwszej klasie. W pociągu znajduje się również część barowa i kuchenna oraz specjalne miejsca na rowery i większe bagaże.

Co jeszcze?

"Nowe pociągi ma wyróżniać nowoczesny design i aerodynamiczna linia. Na dachu znajdzie się specjalny falownik, który zwiększy komfort podróżnych, obniżając poziom hałasu" - pisze portal tvn24bis.pl. Składy będą kursowały na trasach: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok - Lublin oraz Białystok - Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko-Biała.

KLIKNIJ, BY ZOBACZYĆ ZDJĘCIA NOWEGO POCIĄGU PESA DART >>>

Nowy pociąg Pesa Dart kupiony przez PKP Intercityźródło: materiały spółki



POLUB NAS




Więcej o:
Komentarze (240)
Polska konkurencja dla Pendolino? Pesa wjeżdża na tory z nowym pociągiem DART. PKP Intercity już kupiło 20 maszyn
Zaloguj się
  • rekrutacja

    Oceniono 878 razy 704

    Czyli dokladnie dwa razy taniej niz Pendolino. I te pieniadze zostana w Polsce.

  • keepitsimple

    Oceniono 514 razy 304

    Pendolino jest w ogóle konkurencją dla czegokolwiek? Kiedy w końcu dowiemy się, kto wziął w łapę za pociąg, który i tak niem a gdzie u nas jeździć.

  • mar.mo

    Oceniono 348 razy 222

    Nie proszę państwa. DARTy zamówione prze PKP IC mają prędkość konstrukcyjną 160 km/h.

    250 km/h to może pojedzie jakaś ich wersja rozwojowa, którą planuje zaprojektować PESA. Nie róbcie ludziom wody z mózgu.

  • warmiak007

    Oceniono 195 razy 171

    Nie będą mogły rozpędzić się do 250kmh, tylko do max. 160, bo takie wersje zostały zamówione, bez względu na infrastrukturę.

  • brsdtv

    Oceniono 202 razy 124

    Po pierwsze skoro wyprodukowała to czemu dajecie grafiki komputerowe a nie zdjęcia? Ano dlatego, że te pociągi na razie istnieją NA PAPIERZE.

    Po drugie pierwsze zamówione egzemplarze mają osiągać prędkość do 160km/h. O 250 mówi jako o możliwości wyprodukowania takiej wersji a od możliwości do stanu faktycznego droga BARDZO DALEKA.

    Po trzecie - górne 2 punkty wystarczą by ocenić poziom gazety. I Wy chcecie za te szczyny jeszcze jakieś pieniądze?

  • g.k.marek

    Oceniono 152 razy 98

    >PesaDART osiąga prędkość do 250 km/h<

    Totalna brednia już w drugim zdaniu (i oczywiście w tytule). Gratuluje ignorancji.

  • sopelsiasty

    Oceniono 114 razy 86

    Jakie 250 km/h? Po pierwsze polska infrastruktura pozwala (na razie na krótkim odcinku) na 200 km/h. Po drugie te składy to typowe składy na 160 km/h, czyli tyle, do ilu rozpędzają się składy z lokomotywami z lat 90-tych, posiadanymi przez PKP Intercity. Panie i Panowie z GW, jak wam dostarczę informację prasową, że jestem piękny, młody, bogaty i mam tak długiego, że szok, to też opublikujecie na głupa, robiąc ludziom wodę z mózgu?

  • wmc-33

    Oceniono 75 razy 67

    Gorąco życzę Pesie sukcesu, ale pierwszy egzemplarz Darta dopiero powstaje i jeszcze długa droga przed nim do wyjazdu na tory. O 250 można raczej zapomnieć, to będzie (jeśli będzie) inny pociąg. Może nazwa i wygląd zostaną, ale pod poszyciem zmieni się wszystko.

  • lukki69

    Oceniono 76 razy 64

    Artykuł podsłuchany w barze koło dworca....;)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX