Apple spiskuje z wytwórniami muzycznymi? "Chce pozbyć się z rynku konkurencji, zanim wprowadzi nową usługę"

Apple pod lupą amerykańskich urzędów? Jak donosi The Verge, firma jest podejrzewana o spiskowanie z wytwórniami muzycznymi. Chodzi o wycięcie z rynku konkurencji, dzięki czemu gigant z Cupertino mógłby bezproblemowo wystartować ze swoim nowym serwisem streamingu.
Jak podaje The Verge, powołując się na różne źródła, Amerykański Departament Sprawiedliwości i Federalna Komisja Handlu bardzo dokładnie przyglądają się praktykom Apple mającym związek ze zbliżającym się uruchomieniem usługi strumieniowego przesyłania muzyki. Firma rzekomo od dłuższego czasu przekonuje wytwórnie muzyczne, aby zmusiły istniejące serwisy streamingowe - w tym m.in. Spotify - do zlikwidowania modelu darmowego odtwarzania muzyki. Ma to znacząco zmniejszyć konkurencję dla nadciągającej usługi Apple.

Według The Verge Apple korzysta ze swojej mocnej sytuacji na rynku muzycznym, aby odwieść wytwórnie od przedłużania ze Spotify licencji na darmowe odtwarzanie utworów. Serwis ten ma obecnie 60 mln słuchaczy, a zaledwie 15 mln z nich to osoby, które korzystają z jego płatnej wersji.

Nakłonienie wytwórni do zaprzestania podpisywania z serwisami typu Spotify umów na darmowe odtwarzanie niewątpliwie postawiłoby Apple na uprzywilejowanej pozycji i pozwoliło firmie przejąć wielu nowych użytkowników, kiedy wystartuje ze swoim serwisem strumieniowego przesyłania muzyki, który - jak się mówi - ma zawierać bardzo dużo treści na wyłączność Apple.



Źródła portalu donoszą również, że Apple zaproponowało Universal Music Group, iż będzie jej płacił opłaty licencyjne w wysokości, w jakiej wytwórnia dostaje je od YouTube'a w zamian za wycofanie swojej muzyki z tego portalu. Apple chce najwyraźniej wyczyścić rynek przed debiutem swojej usługi, która ma mieć premierę najprawdopodobniej już w czerwcu.

Amerykański Departament Sprawiedliwości i Federalna Komisja Handlu nie są jedynymi instytucjami, które przyglądają się obecnie działalności Apple. Jak podaje "New York Post", firma jest badana również przez komisję konkurencji Unii Europejskiej, która też sprawdza, czy próbuje ona wspólnie z wytwórniami muzycznymi pozbyć się z rynku darmowych usług streamingu muzyki.

Co sprawiło, że właśnie Apple odniósł tak ogromny sukces? Przeczytaj w książce "Obłędnie proste" >>

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas





Więcej o:
Komentarze (8)
Apple spiskuje z wytwórniami muzycznymi? "Chce pozbyć się z rynku konkurencji, zanim wprowadzi nową usługę"
Zaloguj się
  • mille666

    Oceniono 9 razy 9

    Mogą się walić ze swoimi "usługami" i "muzyką"... niezależni artyści wiedzą co to bandcamp, a tych od majorsów słuchać nie warto.

  • to_ja_dziki-9876543210

    Oceniono 13 razy 9

    "Był w cieniu Jobsa. (...) Jak nie kochać Tima Cooka?"
    Normalnie. Mnie np. faceci nie kręcą. Choćby byli warci jeszcze ze dwa frazy tyle.

  • his_dudeness

    Oceniono 5 razy 5

    Potem znowu będzie zdziwko, że piratowanie muzyki się nasili.

  • critto

    Oceniono 5 razy 3

    Wreszcie ktoś się dobierze do skóry tym cwaniakom z Apple. Federalna Komisjo Handlu, Amerykański Departamencie Sprawiedliwości i komisjo konkurencji UE - nie puśćcie im tego płazem, przysolcie solidne kary... Googla mi nawet żal, bo wspiera Open Source i ma otwarty system Android, ale Apple - ani trochę.

  • satyra_komputerowa

    Oceniono 3 razy 1

    I w czym problem, mam 900GB muzyki w dobrej jakości, same klasyki Pink Floyd, Led Zeppelin, Metallica, AC DC itd itp. Nawet jakby zbanowali cala muzyke to mam to gdzieś, bo juz mam wszystko co dobre. A te nowe ultra gowna nazywane mylnie muzyka mnie nie interesuja, branza muzyczna w dzisiejszych czasach to takie dno ze nie ma slow w naszym jezyku zeby to opisac.

  • nocny_pociag_z_miesem

    Oceniono 1 raz 1

    W pewnym momencie nastapi przesyt Apple i ich uslug i produktow. Jak ktos tu slusznie zauwazyl, istnieje cos takiego jak Bandcamp. Artysta ma pelna kontrole nad tym,co sie dzieje z jego tworczoscia. Nie bede sie tu rozpisywal dlaczego nie lubie Apple i ich polityki marketingowej, a takze ich produktow.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX