Biedronka dała 100 tys. zł za najlepszą książkę dla dzieci. "Zachwycające"

Ponad 4 tys. prac zostało zgłoszonych w pierwszym etapie konkursu sieci "Piórko 2015. Biedronka na najlepszą książkę dla dzieci". Laureatka - pani Katarzyna Szestak - otrzyma 100 tys. zł, a książka z jej tekstem ukaże się w sklepach pod koniec roku. Teraz szansę na wygraną mają ilustratorzy - drugi etap konkursu trwa do 6 sierpnia.
- To niesamowite, że aż 4 tys. prac napłynęło na konkurs. Przeczytałem tylko 100 wyselekcjonowanych wcześniej przez wydawnictwo, ale niektóre z nich były zachwycające. W zasadzie bardzo wiele z nich można by było wydać i znalazłyby swoich czytelników, i dałyby im dużo radości - mówi Jarosław Gugała, dziennikarz telewizji Polsat, członek kapituły nagrody w kategorii tekst. Spośród zgłoszonych prac wybrano jedną, najlepszą - autorstwa Katarzyny Szestak z Żor.

- Zdecydowałam się wziąć udział w konkursie, ponieważ jest to ogromna szansa dla kogoś takiego jak ja, czyli dla marzyciela, który do tej pory pisał swoje utwory głównie do szuflady albo dla znajomych. To ogromna szansa i wielkie spełnienie marzeń - mówi laureatka konkursu. - Spodobało mi się sformułowanie na plakacie w sklepie, które mówiło o tym, że zachęcają do oczarowania dzieci. Ponieważ lubię czarować słowem i miałam w swojej szufladzie wiele różnych materiałów, stwierdziłam, że to jest właśnie ten moment, kiedy powinnam napisać coś dla dzieci. Jak podkreśla, pierwszym krytykiem prac jest jej sześcioletni syn.

Motywem przewodnim opowiadania jest tęsknota za przyjaźnią, miłością oraz towarzystwem bliskich osób. Autorka w oryginalny sposób ożywia przedmioty, w tym także tytułowy szary domek, nadając im typowo ludzkie cechy.

100 tys. zł nagrody

Autorka dostanie 100 tys. zł, a jej książka ukaże się pod koniec roku. Będzie dostępna wyłącznie w sklepach Biedronki.

To pierwsza edycja konkursu na najlepszą książkę dla dzieci organizowanego przez Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka. Podobny został zorganizowany w Portugalii, gdzie też cieszył się dużym zainteresowaniem.

- Od pewnego czasu w naszej ofercie pojawiły się książki, a od zawsze temat dzieci i ich potrzeb był bardzo ważny z punktu widzenia naszych działań społecznych. Połączywszy te dwa wątki, staraliśmy się zainspirować młodych autorów do tego, żeby wystąpili w konkursie zarówno na tekst, jak i ilustracje - mówi Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska.

Będzie drugi etap konkursu

- Staramy się szukać różnych form promowania książek i przy każdej okazji łączyć je z ofertą handlową, żeby zachęcać do czytelnictwa. Chcemy, żeby to był konkurs bezterminowy, by w przyszłym roku i kolejnych latach był kontynuowany - podkreśla Kubczak.

Do 6 sierpnia potrwa drugi etap konkursu - na ilustracje do zwycięskiego tekstu literackiego. Do wygrania jest również nagroda w wysokości 100 tys. zł.

Zwycięski tekst i ilustracje zostaną opublikowane w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy w postaci książki dla dzieci, która trafi na półki sklepów Biedronka jeszcze w tym roku.

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas



Więcej o: