Domeny europejskie coraz bardziej popularne w Polsce

Polskie firmy rejestrują coraz więcej domen europejskich. Jesteśmy w pierwszej trójce państw europejskich pod względem liczby nowych domen .eu.
Według raportu EURid w pierwszym kwartale 2015 r. zarejestrowano ponad 200 tys. nowych domen europejskich. W Polsce liczba utrzymywanych domen .eu wzrosła o 5,3 proc. względem poprzedniego kwartału i aż o 17 proc. względem analogicznego okresu w 2014 r., co spowodowało, że nasz kraj, obok Chorwacji i Włoch, znalazł się w pierwszej trójce państw, które odnotowały największy wzrost w obszarze domen .eu. Domena .eu jest obecnie trzecią najchętniej zamawianą końcówką w Polsce, zaraz po rozszerzeniach .pl i .com.pl.

- Jest kilka powodów, dla których polskie firmy decydują się na wybór adresu internetowego w domenie europejskiej - wizerunkowy, aspiracyjny lub po prostu jako zabezpieczenie na wypadek przyszłej ekspansji. Ale wciąż główną zaletą strony firmowej w domenie .eu jest podkreślenie europejskiego charakteru działalności - wyjaśnia Aleksandra Strzelecka-Jaroszek, menedżer produktu w Nazwa.pl.

Adres w domenie .eu może zarejestrować wyłącznie mieszkaniec Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii, Liechtensteinu lub firma, która posiada siedzibę na tym terenie. Domeny .eu można zamówić u akredytowanych partnerów EURid.

Według danych EURid z dnia 1 lipca br., Nazwa.pl - największy polski rejestrator domen i dostawca usług internetowych dla firm - uplasowała się na 5. pozycji wśród największych rejestratorów domen .eu na świecie. Krakowska spółka jest jedyną firmą z Europy Środkowo-Wschodniej, która osiągnęła tak wysoką i zarazem stabilną pozycję w dotychczasowych rankingach EURid.

Wynik w rankingu EURid przełożył się jednocześnie na zdobycie przez Nazwa.pl pierwszego miejsca w liczbie utrzymywanych domen .eu w Polsce.

- Nazwa.pl pod względem wielkości utrzymywanego portfolio domen ustępuje obecnie jedynie największym niemieckim podmiotom, takim jak 1&1 Internet AG, STRATO AG, united-domains AG oraz francuskiemu OVH. Wskazuje to na bardzo duży potencjał rynku w Polsce i rosnące zainteresowanie przedsiębiorców adresem w domenie .eu - komentuje Aneta Szczepankiewicz, Liaison Manager, EURid.

Więcej o: