Ecommerce Trends CEE 2015 już 22-23 września 2015 w Warszawie

To już szósta edycja konferencji Ecommerce Trends, której pięć poprzednich odsłon cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Ecommerce Trends CEE 2015 koncentruje się na najistotniejszych aspektach handlu internetowego, handlu transgranicznego, mobilnego, nowoczesnych usług logistycznych, płatnościowych i marketingowych. Podczas dwóch dni konferencji pokazane zostaną najciekawsze projekty e-commerce, najnowsze dane dotyczące rynku czy najbardziej nowatorskie usługi dla tego segmentu.
Firmy rozszerzają swą działalność poza rodzimy rynek na inne kraje Unii Europejskiej oraz poza Unię. Sprzedają coraz więcej produktów i usług w sklepie internetowym czy mobilnym (według Ministra Cyfryzacji Unii Europejskiej, ok. 75 proc. wszystkich firm Unii Europejskiej sprzedaje obecnie towary przez internet). Wiele z tych firm usiłuje zachęcić swych klientów do sprzedaży wielokanałowej, gdzie konsument jest w kontakcie zarówno ze sklepem stacjonarnym, jak i internetowym. Rezultatem powyższych zmian jest znaczący wzrost w segmencie rynku B2C i duży wzrost na rynku B2B. Przykład: transgraniczny e-commerce rozwija się siedem razy szybciej niż PKB, na świecie. Jakie szanse i wyzwania stoją przed właścicielami sklepów opowie podczas konferencji Grzegorz Wójcik z Izby Gospodarki Elektronicznej.

Na Ecommerce Trends 2015 pojawi się wielu gości zagranicznych z regionu. Przedstawiciel Ozon.ru, jednego z czołówki największych rosyjskich sklepów wystąpi w drugim dniu konferencji. "Kiedy firma Ozon.ru rozpoczęła działalność w 1998 r. - mówi Mikhail Osin, head of business development Ozon.ru - nie było infrastruktury e-commerce. Nie było żadnych usług kurierskich. Teraz Ozon jest jak nowa firma. 15 lat temu była małym sklepem wysyłającym paczki z książkami. Obecnie oferujemy 4 mln produktów, kilkanaście wygodnych metod dostawy i płatności, zarówno internetowych, jak i mobilnych. Więcej o naszej strategii i działaniu, które odpowiadają za tak duży sukces, opowiem podczas Ecommerce Trends CEE 2015 - dodaje Mikhail.

Zmieniają się preferencje zakupowe; do niedawna klienci przed dokonaniem zakupu przez internet oglądali produkt w sklepie stacjonarnym. Dzięki umożliwieniu bez kosztowej dostawy zwrotu towaru, klienci szybciej decydują się na zakup online. Kupujący przez internet, nabywający produkty czy usługi online, stają się bardziej wymagający, oczekują doskonałej prezentacji produktu, bezpiecznych płatności, większego wyboru towarów, konkurencyjnych cen oraz szybkiej dostawy. Coraz częściej o przewadze konkurencyjnej sklepu będzie decydowała technologia: wydajna platforma sklepowa spięta z systemem obsługi zamówień i wysyłki towaru, tak aby zapewnić jak najszybszą dostawę do klienta, systemy dynamicznego zarządzania ceną, zautomatyzowane narzędzia marketingowe, wygodne płatności - wszystko to pozwala właścicielom sklepów obsługiwać zamówienia we wszystkich kanałach, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online oraz mobile.

"W tej edycji oprócz takich ciekawych projektów e-commerce, jak: CDP.pl, SuperPharm.pl, dbsklep.pl, Abstrawear, Ozon.ru, F64.ro, Acomware.cz stawiamy na przegląd nowatorskich usług i narzędzi pomocnych w prowadzeniu biznesu e-commerce" - mówi organizatorka konferencji Agnieszka Świtkowska, co-founder NoNoobs. "Wypada podkreślić unikalność naszego programu, na żadnej z polskich konferencji dotyczących e-commerce nie można było zobaczyć prezentacji takich największych europejskich sklepów, jak np. Ozon.ru" - dodaje.

"Konferencje z cyklu Ecommerce Trends to już ponad 2 tys. uczestników w sześciu edycjach - mówi Dariusz Sokołowski, co-founder NoNoobs.pl SA. - Na tą edycję zaprosiliśmy ponad 30 prelegentów z Polski i zagranicy, zmieściliśmy prawie 30 prezentacji i spodziewamy się ponad 200 osób. Tak jak w ubiegłym roku, w edycji CEE, nie zabraknie przekrojowych prezentacji pokazujących stan okolicznych rynków, trendów i najważniejszych firm z regionu. Ecommerce Trends to także znakomite miejsce do nawiązania kontaktów biznesowych, również na szczeblu międzynarodowym - dodaje Dariusz Sokołowski.

Znaczny wzrost handlu transgranicznego to wyzwanie dla firm logistycznych, które muszą oferować rozwiązania transgraniczne, stosując podejście regionalne. "Na skutek nieustannego wzrostu e-commerce i zwiększania konkurencyjności - mówi Gunnar Adalberth, directof of business development w UPS - coraz ważniejsza staje się logistyka zwrotna. Kupujący przez internet mogą zwrócić praktycznie wszystko, co kupili w sieci. Kiedyś, dostawa do domu była jedyną przyjętą metodą dostawy. Obecnie kupujący przez internet wymagają większego wyboru metod dostawy, jak np. punkty odbioru. Więcej o trendach w logistyce już 22 września podczas mojej prezentacji na Ecommerce Trends CEE 2015 - mówi Gunnar.



Więcej o: