W Lufthansie mniej miejsca na nogi niż w Ryanairze. W nowych Airbusach linii lataj lepiej tylko klasą biznes

To już koniec podziału na tanie i drogie linie lotnicze? Lufthansa kupuje nowe samoloty, w których miejsca na nogi będzie mniej niż w Ryanairze.
Każdy, kto kiedykolwiek leciał tanimi liniami, wie, że jedną z niedogodności, z którymi trzeba się pogodzić, szukając niższej ceny biletu, jest mniejsza przestrzeń na nogi, czyli odległość między rzędami siedzeń.

Już niebawem ma się to jednak zmienić. Jak donosi portal Fly4free, niemiecka Lufthansa jako pierwsza linia na świecie odbierze od Airbusa 101 maszynę A320neo. Co w tym niezwykłego? Zmodernizowany model A320 jest w stanie pomieścić 180 pasażerów, czyli o 12 więcej niż jego poprzednia wersja. Niestety, coś za coś.

Zwiększenie liczby foteli wymusiło ich zagęszczenie, a zatem zmniejszenie odległości między rzędami. W nowej maszynie pasażerowie klasy ekonomicznej będą mieli zaledwie 71 cm wolnej przestrzeni, czyli o 5 cm mniej niż podróżujący Ryanairem. W klasie biznes miejsca ma być trochę więcej - 81 cm.

Oznacza to więc, że dla osób, które potrzebują więcej miejsca na nogi, bardziej komfortowa będzie podróż tańszym Ryanairem, który zapowiedział, że w nowych Boeingach 737-Max 200, które zasilą jego flotę w 2019 r., przestrzeń między rzędami foteli ma być jeszcze większa.

Lufthansa jako pierwsza linia na świecie dostanie nowe Airbusy A320neo. Mają one latać na większości europejskich tras przewoźnika, a także innych linii z jego grupy (w tym Swiss i Austrian). Drugie w kolejce po nowy model Airbusa stoją już Qatar Airways.

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas





Więcej o:
Komentarze (36)
W Lufthansie mniej miejsca na nogi niż w Ryanairze. W nowych Airbusach linii lataj lepiej tylko klasą biznes
Zaloguj się
  • dante_waw

    Oceniono 13 razy 11

    Chcialbym tylko przypomniec ze linie lotnicze wprowadzily oplate paliwowa ktora miala rekompensowac im wysokie ceny ropy, oczywiscie oplaty paliwowe wliczane w cene biletu nadal obowiazuja...

  • sokolasty

    Oceniono 8 razy 8

    Samolot i autokar dalekobieżny to jeden z rzadnicj przypadków, kiedy niskiemu w życiu lepiej.

    I jeszcze w Maździe MX-5 ND :)

  • klavierspieler82

    Oceniono 6 razy 6

    niedlugo beda jeszcze tansze loty na stojaco

  • amuzc

    Oceniono 5 razy 3

    Latanie Lufthansą to wielkie ryzyko. Nigdy nie wiadomo czy się wyleci.
    Częściej strajkują niż latają.

  • lucusia3

    Oceniono 3 razy 3

    Albo autor robi błędy literówkowe, albo ma problemy z matematyka na poziomie zerówkowym: "W nowej maszynie pasażerowie klasy ekonomicznej będą mieli zaledwie 71 cm wolnej przestrzeni, czyli o 5 cm mniej niż podróżujący Ryanairem" 71 +5 = 76
    a dalej
    "w nowych Boeingach 737-Max 200, które zasilą jego flotę w 2019 r., przestrzeń między rzędami foteli ma być jeszcze większa - 76 cm."
    Promocja czy nieuctwo?

  • tksl

    Oceniono 4 razy 2

    podział dalej jest, tylko ze linie zamienily sie miejscami.

    w lufie juz od dawna platny bagaz podreczny i brak porzadnego posilku a tylko przekąska.

    niedlugo każą płacic za picie.

  • rw1270

    Oceniono 1 raz 1

    28 cali odstepu miedzy siedzeniami? Tyle oferuje Spirit w USA, najgorsza linia lotnicza, super-bydlowoz, ktory nawet walizke kabinowa ma platna. Prawda jest tez, ze siedzenia sa coraz ciensze (stelaze sa z wlokien sztucznych, plus mniejsze wymoszczenie), wiec miejsca na nogi jest czasem mniej wiecej tyle samo - ale jest bardziej twardo. Profile tez sie mocno zmienily na bardziej zoptymalizowane. Mimo wszystko 28 cali to dosc skandaliczny rozmiar. Ciekawe, czy ludzie przejda do konkurencji, czy raczej konkurencja przejdzie na ten sam system.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX