UOKiK ostrzega: Telefonia Polska Razem wprowadza konsumentów w błąd

Jak wynika z wpływających do UOKiK skarg, Telefonia Polska Razem wprowadza konsumentów w błąd, informując, że reprezentuje dotychczasowego operatora.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło blisko 200 skarg konsumentów dotyczących praktyk spółki PGT w Warszawie, działającej pod marką Telefonia Polska Razem. Dotyczyły one głównie wprowadzania w błąd co do tożsamości operatora, z którym zawiera się umowę oraz nieprzekazywania podpisanych dokumentów.

W związku z napływającymi sygnałami, UOKiK w połowie lutego wszczął postępowanie przeciwko PGT oraz zdecydował o ostrzeżeniu konsumentów, ponieważ praktyki spółki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów.

Urząd zwraca uwagę, że PGT, oferująca usługi pod marką Telefonia Polska Razem:

1. Wprowadza w błąd, podając się za operatora, z którym konsument ma aktualnie zawartą umowę. Przedstawiciele PGT twierdzą ponadto, że podpisanie dokumentów to jedynie zmiana dotychczasowych warunków. W rzeczywistości - klient pod wpływem błędnych informacji, zmienia operatora i zawiera nową umowę.

2. Nie przekazuje konsumentom podpisanych umów - wszystkie dokumenty zabiera przedstawiciel PGT. W związku z tym klienci o zmianie operatora dowiadują się po otrzymaniu pierwszej faktury. W efekcie - większość skarżących do UOKIK konsumentów nie miała świadomości z kim, kiedy i na jakich warunkach zawarli umowę, co mogło uniemożliwiać odstąpienie od niej. Ponadto, osoby, które chciały odstąpić od umowy, były obciążane opłatami w wysokości od 500 do 1500 zł. W takiej sytuacji wielu klientów mogło zdecydować się na kontynuowanie umowy z PGT.

UOKiK informuje, że również Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej analizuje praktyki PGT pod kątem zgodności z przepisami prawa telekomunikacyjnego.

Spółka zaprzecza

8 marca spółka PGT odniosła się do zarzutów urzędu. Jej oświadczenie cytujemy w całości:

"W związku z udostępnieniem ostrzeżenia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 7 marca 2016 roku, wydanego na podstawie postanowienia Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 29 lutego 2016 roku informujemy, iż spółka PGT S.A. stanowczo zaprzecza, jakoby stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów opisane w ostrzeżeniu. Wyrażając swój sprzeciw przeciwko działaniom organów państwowych, zmierzających do zdyskredytowania podmiotów gospodarczych funkcjonujących na rynku, Spółka zamierza złożyć zażalenie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na postanowienie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 29 lutego 2016 roku.

Podkreślenia wymaga fakt, iż Spółka z należytą starannością dba aby proces zawierania i realizacji umów przebiegał w sposób niezakłócony, z zachowaniem pełnej ochrony praw swoich Abonentów. Wszelkie nieprawidłowości, jeśli takie wystąpią, są natychmiast identyfikowane, analizowane i w konsekwencji eliminowane, co pozwala na zachowanie najwyższych standardów świadczonych usług. Pozyskiwanie nowych Abonentów odbywa się poprzez prezentowanie własnej oferty produktowej, która dla potencjalnych klientów jest bardziej atrakcyjna od obecnie posiadanej. Celem działania Spółki jest wyłącznie stworzenie oferty dostosowanej do potrzeb potencjalnego odbiorcy".



Więcej o:
Komentarze (13)
UOKiK ostrzega: Telefonia Polska Razem wprowadza konsumentów w błąd
Zaloguj się
  • strach_sie_bac

    Oceniono 8 razy 4

    Moja rozmowa z akwizytorem:
    - Dzień dobry itd. - on (... i nawija makaron na uszy), nagle zatrzymał się, więc odpowiadam uprzejmie:
    - Dzień dobry (oraz). Czy jest Pan idiotą?
    - Nie jestem - on
    - A dlaczego robi Pan z siebie idiotę? - ja
    - Rozmowa z klientem należy do moich obowiązków - on
    - Nie pytam się o Pana obowiązki, tylko dlaczego robi Pan z siebie idiotę ... zatrudniając się u pracodawcy, którego celem jest zysk za pomocą wprowadzania ludzi w błąd - ja
    - Ale ja Pana mnie wprowadzam w błąd - on
    - Wprowadza Pan twierdząc, że nie jest idiotą - ja

    Trzask - prask ... połączenie zerwane ze strony dzwoniącego. Uśmiałem się do łez :)

  • georgeb

    Oceniono 6 razy 4

    Tak samo się działo, gdy Telekomunikacja Polska Sp. z o.o. podszywała się pod Telekomunikację Polską S.A.

  • win24mak

    Oceniono 4 razy 4

    To jest zwykłe oszustwo, nie ma co tu deliberować tylko rozgonić tę klikę i odpowiedzialnych skierować pod prokuratora.

  • zigzaur

    Oceniono 9 razy 1

    Co ja robię, gdy dzwoni do mnie akwizytor z jakąś superofertą?
    1. Pytam czy aby nie pomyłka.
    2. Pytam, skąd ma mój numer telefonu.
    3. Pytam, z jakiej dzwoni firmy. Pytam o numer KRS, REGON i NIP. Jak przez to przejdzie, to o nazwiska członków zarządu.
    4. Gdy zacznie przedstawiać ofertę, kładę słuchawkę na bok i idę się odlać. Parokrotnie zagapiłem się i trzymałem telefon w dłoni podczas i razem z .
    5. Co jakiś czas słucham akwizytora i zadaję głupkowate pytania.
    6. Na pytanie, czy zrozumiałem, odpowiadam negatywnie i proszę o powtórzenie monologu od nowa. Podczas przedstawiania oferty włączam elektryczną golarkę.
    7. Na pytanie, czy interesuje mnie ta superoferta, odpowiadam, żeby zadzwonić jeszcze raz. Na pytanie, kiedy będę miał czas, odpowiadam "Proszę się dowiadywać".
    Dopisałbym jeszcze parę punktów ale dotychczasowe wystarczyły na akwizytorów.

  • mjg06

    Oceniono 3 razy 1

    Panie Zbyszku, do dzieła, proszę pokazać "dobrą zmianę". Naród będzie ujęty pana działaniem.

  • zanimmnieznowzbanuja

    0

    Jak zwykle gazeta i UOKiK robia afere znajduja winnego ale nic z tego dla ludzi oszukanych nie wynika a wystarczylaby informacja o . art. 84 § 1 k.c. w zw. z art. 88 § 1 k.c. ktory mowi ze mozna sie uchylic od skutkow prawnych oswiadczenia woli jezeli zostalo ono zlozone pod wplywem wprowadzenia w blad.
    Wprowadzanie w blad zostalo firmie udowodnione mamy rok czasu na skorzystanie z tego art.

  • syf.w.polsce

    0

    Lokowanie produktu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX