Ponad 30 proc. strat w polskim handlu jest spowodowanych przez kradzieże. Co przykuwa uwagę złodziei?

128 mld dol. - tyle wynoszą straty globalnych przedsiębiorców w branży handlu detalicznego. To ok. 1,26 proc. wartości ich całej sprzedaży. W Polsce straty poniesione na skutek kradzieży stanowią ok. 1,35-1,41 proc. zysku - podaje serwis Dlahandlu.pl.
Światowy Barometr o Kradzieżach w Handlu Detalicznym pokazuje, że aż 33,3 proc. strat w polskim handlu jest spowodowanych kradzieżami wewnętrznymi, a tylko 5,2 proc. wynika z błędów magazynowych lub administracyjnych - informuje dlahandlu.pl. Aż połowa osób biorących udział w badaniu w Polsce powiedziała, że chce zwiększyć poziom zabezpieczeń wewnętrznych i ulepszyć zabezpieczenia na etapie produkcji.

Ubrania, wina i kosmetyki

Co cieszy się największym zainteresowaniem wśród sklepowych złodziei? Produkty, które łatwo wynieść i sprzedać, takie jak ubrania czy akcesoria telefoniczne. Nie rzadziej kradnie się elektronarzędzia, wina, a także kosmetyki do makijażu.

Wydajemy średnio 714 zł w centrach handlowych

A ile pieniędzy wydają ci, którzy zdecydują się kupić towary? ARC Rynek i Opinia szacuje, że średnio w centrach handlowych zostawiamy miesięcznie 714 zł. Najwięcej, bo aż 570 zł, przeznaczamy na jedzenie. Na drugim miejscu uplasowały się ubrania, które kosztują nas ok. 435 zł na miesiąc.

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

Pieniądze.gazeta.pl - polub nas na Facebooku >>>

Więcej o:
Skomentuj:
Ponad 30 proc. strat w polskim handlu jest spowodowanych przez kradzieże. Co przykuwa uwagę złodziei?
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX