Płatki śniadaniowe "Fit" mają więcej cukru niż szklanka Coca-Coli. Dietetyk: "Uważaj"

Brzmi nieprawdopodobnie, ale tak jest. W 100 gramach płatków śniadaniowych jest nawet 7 gramów cukru więcej niż w szklance coli.
Poszliśmy do sklepu spożywczego kupić płatki. Postanowiliśmy sprawdzić, ile mają cukru. Okazuje się, że dwie przeciętne porcje (jedna porcja - ok.50 g) niektórych płatków "fitness" mają go więcej niż szklanka (250 ml) Coca-Coli.

Poniżej zdjęcia kilkunastu opakowań płatków śniadaniowych wraz z zawartością cukru w 100 gramach. Dla porównania w 250 ml Coca-Coli jest go 26,5 g.

1. Nestle Gold Flakes - 33,8/100 g


2. Breakfast King Cocoa Balls - 31/100 g


3. Nestle Fitness Fruits, Nestle Lion - 29,7/100 g



4. Nestle Chocapic - 28,9/100 g


5. Lubella Mlekołaki - 26/100 g


6. Nestle Nesquik - 25,4/100 g


7. Cini Minis, Strawberry Cini Minis, Cheerios Miodowy - 24,8/100 g


8. Cookie Crisp, Cookie Crisp Brownie - 24,5/100 g


9. Nestle Fitness Yoghurt - 23,4/100 g


10. Lubella Mlekołaki Gwiazdki Cinis - 23/100 g


11. Nestle Corn Flakes - 9/100 g


Jakie płatki wybrać? Pytamy dietetyka

Jesz na śniadanie "zdrowe" płatki fitness? - Uważaj, w zamian możesz równie dobrze wypić szklankę Coca-Coli. Cukier tuczy i jest szkodliwy dla zdrowia - mówi nam Aleksandra Kilen-Zasieczna, dietetyczka z poradni Jesz Fresh. I podpowiada, na co zwracać uwagę i jak zdrowo wybrać płatki śniadaniowe.

1. Patrzcie na skład produktu. Jeśli wśród składników nie ma wyszczególnionego cukru, albo substancji zastępujących cukier, oznacza to, że jest on naturalny i pochodzi z produktów zbożowych.
2. Producenci często chcą nas zmylić. Na opakowaniach jest napisane, że ich płatki są źródłem witaminy B, tymczasem każde płatki dostarczają tej witaminy. Bądźcie czujni.
3. Wydaje nam się, że jeśli zjemy płatki "fit", albo "light", będziemy zdrowsi, ale nie do końca tak jest. Często takie produkty mają np. mniej tłuszczu, ale więcej dodanego rafinowanego cukru, który jest niezdrowy.
4. Uważajmy na to, co dodajemy do płatków. Jeśli jest to zwykły jogurt owocowy, robi się jeszcze słodziej i taki posiłek może naprawdę tuczyć.

- Najlepiej samemu zaopatrzyć się w płatki pełnoziarniste, na przykład owsiane górskie, czy jęczmienne pełnoziarniste i dodać do nich owoce. Raz na jakiś czas możemy również zalać je miodem i podpiec w piekarniku. Są dużo zdrowsze niż kupne płatki fitness z owocami lub podobne tego typu produkty - mówi nam ekspertka.

POLUB NAS


Więcej o:
Komentarze (32)
Płatki śniadaniowe "Fit" mają więcej cukru niż szklanka Coca-Coli. Dietetyk: "Uważaj"
Zaloguj się
  • belette

    Oceniono 91 razy 91

    A dla mnie ten tekst jest ważny i potrzebny. Każdy sposób jest dobry, żeby wreszcie matki zaczęły myśleć i przestały kupować te słodkie świństwa zwane zdrowym śniadaniem dla dzieci. A kupują to na potęgę...Może więc porównanie ze szklanką coli (nawet jeśli nieprecyzyjne) podziała im na wyobraźnię

  • dodjasz

    Oceniono 34 razy 28

    Jedyny komentarz jaki przychodzi mi do głowy to Dzień Dobry!

  • niewysoka

    Oceniono 50 razy 22

    Cukier i oczyszczone zboża (biała mąka, zwłaszcza pszenna, biały ryż) są źródłem WSZYSTKICH chorób cywilizacyjnych. Nikt o tym głośno nie mówi, bo ekonomia by się zawaliła - wystarczy rzucić okiem na półki ze słodyczami w supermarketach i porównać ich długość z długością półek ze "zdrową żywnością" (też nie do końca zdrową). A przy tym na chorobach cywilizacyjnych kręci się szereg potężnych biznesów. Jeden chory na raka to średni przychód rzędu 50 tys. dolarów rocznie, bez względu na rokowania i przebieg. A cukrzyca, a miażdżyca? Czysty zysk - oczywiście nie dla społeczeństwa, bo te koszty idą z podatków głównie, a jeszcze do tego trzeba płacić za wyłączenie chorego z rynku pracy, opiekę, renty itp. Tylko dlatego nie czytamy o szkodliwości cukru na pierwszych stronach gazet, a jego producentów nie ściga się tak, jak wytwórców amfetainy - mimo że cukier uzależnia jeszcze bardziej...

  • Amelia Dąbek

    Oceniono 8 razy 8

    Moim zdaniem artykuł ma przyciągać tytułem i być źródłem jakichś tam podstawowych info dla ludzi, którzy kompletnie sie nie interesują żywieniem/nie maja o tym pojęcia i karmią swoje rodziny (czyli główny target to kobiety). To trochę tak jak w Ameryce, że trzeba ostrzegać ludzi żeby nie zakładać woreczków foliowych na głowę, bo można się udusić. Czasami po prostu warto coś przypomniec czy uświadomić sobie takie oczywiste oczywistości. Mimo wszystko takie info jest potrzebne dla mas - dużej ilości ludzi, którzy to przeczytają. Zawsze jakiś pożytek, więc skończcie z tym wieczystym hejtem na wszystko.

  • 1pasulj4

    Oceniono 9 razy 7

    Mogli robić zdjęcia ze składami, to wtedy byłby pełen obraz syfu i rozpaczy. Głowę daję, że syrop glukozowo-fruktozowy tam jest. Czyli syf nad syfy. Smacznego :)

  • antynick

    Oceniono 9 razy 5

    Czegoś tu zabrakło. Już wiem! Zabrakło błyskotliwej riposty działu PR producenta. Dziennikarzu, do dzieła!

  • cezar85

    Oceniono 14 razy 4

    ależ mi niespodzianka

    do tego cukier ma sto pięćdziesiąt nazw

    więc rzadko poznajemy jego rzeczywistą zawartość

  • wandela

    Oceniono 5 razy 3

    Wszystko super, tylko osłabia mnie takie gadanie coś tuczy, a coś nie tuczy. Co to znaczy tuczy? Liczy się bilans kaloryczny. Jak zjesz dwadzieścia nietuczących marchewek, to zjesz 200 kalorii na przykład. To jest raczej oczywiste, więc nie ma układu zero jedynkowego, że coś tuczy a coś nie. Tylko że coś ma więcej kalorii w 200 gramahc np, a coś mniej.

  • wrednyluke

    Oceniono 7 razy 3

    Czy na śniadanie łatwo zjeść ćwierć kilo płatków? Myślę że znacznie trudniej niż wypić nawet dwie szklanki coli...
    Co nie zmienia faktu, że jeśli płatki nazywają się "fit" to ostre przegięcie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX