Reklamacja bez paragonu? UOKiK uderza w Auchan, będzie zmiana praktyk

Auchan bezprawnie sugerował swoim klientom, że reklamacja bez paragonu jest niemożliwa - uznał UOKiK. Sieć zobowiązała się do zmiany praktyk i tym samym uniknęła kary.
UOKiK ustalił, że na paragonach wydawanych w sklepach Auchan umieszczona była informacja: "Paragon jest niezbędny do reklamacji". Ponieważ zgodnie z prawem jest on jednym z wielu możliwych dowodów zakupu, jaki można przedstawić sprzedawcy, zgłaszając reklamację, urząd postanowił bliżej przyjrzeć się praktykom sieci Auchan.

Reklamacja bez paragonu

Urzędnicy doszli do wniosku, że Auchan mógł wprowadzać klientów w błąd, zamieszczając na paragonach wspomniane zdanie, które mogli oni odbierać jako przedstawienie obowiązujących przepisów i rezygnować z przysługującego im prawa do złożenia reklamacji bez paragonu. Trzeba bowiem pamiętać, że jeśli paragon się zniszczył, wyblakł albo zaginął, dowodem zakupu może być np. potwierdzenie płatności, wyciąg z rachunku bankowego, e-mail czy nawet zeznania świadków.

Już w trakcie postępowania Auchan przestał drukować na paragonach sporne zdanie i zamiast niego zobowiązał się do umieszczania na nich przez najbliższe dwa lata zdania: "Paragon może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia". Podobne informacje znajdą się również na stronie internetowej spółki, w gazetkach reklamowych, w punktach obsługi klienta oraz serwisowo-gwarancyjnych we wszystkich sklepach stacjonarnych. Dzięki temu zobowiązaniu właściciel sieci uniknął kary finansowej.

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas



Więcej o:
Komentarze (50)
Reklamacja bez paragonu? UOKiK uderza w Auchan, będzie zmiana praktyk
Zaloguj się
  • acototak

    Oceniono 176 razy 168

    Czy UOKIK mógłby zająć się sprawą zwrotu butelek w sklepach. W dalszym ciągu wiele sklepów wymaga paragonu - np Leclerc w W-wie na Kwitnącej.

  • arturaspl

    Oceniono 47 razy 41

    ciekawy jestem kiedy za Kierfura:) sie wezma. za sprzedawanie uzywanych i uszkodzonyc0 rzeczy jako nowych.

  • cezar85

    Oceniono 30 razy 30

    ten od amber gold też obiecał, że już nie będzie

    a jednak ciągle siedzi

  • pyteasz

    Oceniono 40 razy 24

    Jeśli na potwierdzeniu płatności nie ma informacji, co zostało zakupione, to jaki to jest dowód zakupu?

  • puzonik48

    Oceniono 28 razy 20

    Wszędzie żądają paragonu :( Kupiłam rozdrabniacz w Lidlu ,który po jednorazowym użyciu przestał działać ,niestety powiedziano mi ,że bez paragonu nie przyjmą reklamacji :( Wystawiłam go na śmietnik .Dobrze ,że to tylko 50 zł poszło na straty :(

  • oppeln2

    Oceniono 24 razy 8

    Szkoda że w Auchan, nie zbierali odcisku palca - oczywiście tego środkowego - po to aby uznać że ten kto kupił to rzeczywiście jest tym co kupił a wadliwy towar to jednak należy naprawic przez sklep lub wymienić na sprawny. Ale jak sie ma klienta w d.... to sie mu robi przeszkody aby nie reklamował szajsu ktory sprzedają

  • mag_

    Oceniono 13 razy 7

    A wczoraj była opisywana jakaś sprawa z biustonoszem za 69,90 z jakiejś sieciówki, która też paragonu zarządzała....

  • waldi43

    Oceniono 15 razy 7

    Jeżeli towar zakupiony miał 2 ceny [normalną i po sezonie obniżoną] to jak sprawdzić, za ile został zakupiony. Świadek to nie problem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX