Tchibo nie przedłużyło ważności atrakcyjnej domeny. Kto inny zarobi na niej duże pieniądze

Tchibo się zagapiło i straciło bardzo atrakcyjny adres. Kupił go człowiek zajmujący się obrotem domenami i zarobi na nim sporo pieniędzy.
"To jeden z najbardziej spektakularnych przypadków przechwycenia nazwy z końcówką .pl" - pisze portal rynekdomen.pl. Kawowy gigant Tchibo zaliczył najprawdopodobniej (bo raczej nie było to celowe działanie) dużą wpadkę. Firma nie przedłużyła ważności należącej do niej od 10 lat domeny Kawa.pl.

Atrakcyjny adres przejął Bartek Usydus, zawodowo zajmujący się obrotem domenami, i natychmiast pochwalił się tym faktem na Facebooku.

lubię takie poniedziałki, kiedy w ręce wpada domena kawa.pl :D

Posted by Bartek Usydus on 11 stycznia 2016


W jaki sposób Usydus wszedł w posiadanie domeny? W 2010 r. kupił na nią opcję, czyli mówiąc w uproszczeniu - zarezerwował ją. Dzięki temu nabył pierwszeństwo do jej zakupu w dniu, gdy obecny właściciel nie przedłuży jej wartości. W przypadku Kawa.pl nastąpiło to 11 stycznia.

- Niestety nie mogę podać ceny transakcji, tym bardziej że był to zakup pakietowy obejmujący kilkanaście nazw - powiedział Usydus portalowi Rynekdomen.pl. Wiadomo jednak, że adres może być wart co najmniej kilkaset tysięcy złotych.



Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas





Więcej o:
Komentarze (49)
Tchibo nie przedłużyło ważności atrakcyjnej domeny. Kto inny zarobi na niej duże pieniądze
Zaloguj się
  • Ku Ba

    Oceniono 15 razy 15

    Jak dzień w dzień z internetu korzystam to jeszcze w życiu na stronie kawa.pl nie byłem. Za to polska strona Tchibo wygląda jakby to nie był serwis o kawie tylko witryna Lidla. Ręczniki, artykuły narciarskie, itd. A kawa gdzieś tam jako dodatek.

  • gazecina_wypierdcza

    Oceniono 6 razy 6

    no bardzo śmieszne
    a jeszcze śmieszniejsze jest, kiedy porówna się stronę główną (a w szczególności logo i "zawołanie" widniejące pod logiem, cytuję: "biznes zaczyna się od domeny") takich stron, jak:
    rynekdomen pl , do której, jako do źródła tego demaskatorskiego "artykułu" linkują bezmyślne gimbusy z czerskiej, usmarkane z wrażenia nad treścią tego niusa
    oraz
    aftermarket pl , za pośrednictwem której "przechwycona" została domena i jest jej obecnym registrarem

    Ja tam się nie znam na grafice, bo pracuję w branży dopiero 25 lat, ale wg mnie to jest tak jakby tak trochę podobne :)

    co to oznacza - pozostawiam inteligencji czytelników, zwłaszcza w kontekście równie przypadkowego podobieństwa imienia "wydawcy" rynekdomen, widniejącego w stopce serwisu, oraz nazwy firmy "cypryjskiej" (buahahaha) będącej właścicielem aftermarket (Michau Enterprises Ltd.)

    A ponieważ trochę się interesuję rynkiem domen to opowiem wam jeszcze trzy krótkie historyjki:

    1. Na portalu all... wisi od kilkunastu miesięcy oferta sprzedaży dużej bazy domen domeniarstwo peel
    Facet chce koniecznie sprzedać swoje kilkaset domen i błaga o kupca. Bezskutecznie od kilku lat. Ale proszę państwa, co za zbieg okoliczności!!! Tym "facetem" jest firma ... Michau Enterprises Ltd. widniejąca jako właściciel serwisu :))

    2. Bardzo podobny serwis o nazwie domdomen widziałem również wystawiony na all... na sprzedaż. Jego właścicielem jest ... niejaki Bartłomiej U. :)

    wniosek wynikający z dwóch powyższych, a przed trzecią historyjką: biznes domenowy to musi być zdaje się prawdziwa żyła złota :)))

    i historyjka nr 3
    Powiem wam teraz jak to się skończy, bo kończy się zawsze tak samo w przypadku takich "atrakcyjnych" domen - otóż Bartłomiej U. nie da rady przez całe życie sprzedać tej domeny, ponieważ będzie żądał adekwatnej (jego zdaniem) ceny. Nikt tyle pieniędzy mu za to nie da, bo de facto nazwa domeny nie ma żadnego przełożenia na jej sukces ani klikalny ani komercyjny - np. słowa google youtube yahoo instagram twitter, czy też z polskiego podwórka: allegro hoga czy mgsm nie znaczą albo nic, albo znaczą nie to, co jest na danym serwisie. W innym przypadku serwisy tematyczne znajdowałyby się tylko na adekwatnych domenach, a śmiem twierdzić że nie jest tak nawet w 0,00001 przypadków.

    Tak więc - kontynuując moją prognozę - Bartłomiej U. na łożu śmierci (oczywiście za kilkadziesiąt lat, daj mu Latający Potworze Spaghetti) słabym głosem wystęka nakazując swoim spadkobiercom aby się zbliżyli do mar: "kkkkk .... kkkk ..... kkkkkaaaa.... kkkkkkkaaaaaaafffffaaaa .... kkkkaaawwaaaa peel zostawiam mojej wnuczce .... hyyy hyyy hyyy .... pamiętaj wnusiu nie sprzedawaj za mniej niż kilo złotaaaaaa ..... i tu chłopak wyzionie ducha

    ale nie płaczcie, bo w sumie to jest optymistyczna historyjka

  • cholonek

    Oceniono 7 razy 5

    Pani Krysia zagapiła się i zostawiła portfel na ladzie w sklepie.
    Wziął go człowiek zawodowo zajmujący się zbieraniem straconych portfeli.
    Atrakcyjną zawartość portfela przejął Gienek ps. "Bolo" i natychmiast pochwalił się tym na fejsbuku.

  • plo_11

    Oceniono 5 razy 1

    ech.. już myslalam, że stracili Tchibo.pl. To by była fatycznie gigantyczna strata. A tak to tylko pozbyli się adresu, który nijak z Tchibo się nie kojarzył, a płacić trzeba było.
    Podsumowując: żadna strata.

  • Andrzej Kaszuba

    0

    po to są właśnie opcje na domeny. jak ktoś maili od rejestratora nie odbiera to tak ma
    www.al.pl

  • szabepio

    0

    Facet nic nie produkuje. Zastawia tylko sidła na tych co produkują i skupiają sie na produkcji. Tacy czasem po prostu jakiegos terminu nie dotrzymają z czymś sie spóźnią. A tu na te male potknięcia czeka juz taka pijawka i cwaniaczek jak ten facio. A niech sie udławi tą domeną. Szczerze i doslownie mu tego życzę.

  • bartekpawel

    0

    "Niestety nie mogę podać ceny transakcji".

    Jeśli wykupił na domenę opcję, to przez 5 lat uzbierało się jakieś 70-80 pln wraz z kosztem rejestracji domeny. Faktycznie, nie ma się czym chwalić.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX