Wypłacasz większą kwotę z konta? Musisz się zaanonsować. Osobiście!

Alior Bank, choć tryska nowoczesnością, wymaga od swoich klientów, by... osobiście anonsowali w oddziale, z dwudniowym wyprzedzeniem, chęć wypłacenia większej kwoty z własnego konta walutowego. Klienci są oburzeni. A co na to bank?
Alior Bank od początku swojego istnienia pracował na opinię banku bardziej "wszechstronnego" niż inne. Zaczęło się od udostępnienia klientom darmowego opłacania comiesięcznych faktur. Potem były nowinki jeszcze bardziej rewolucyjne: internetowy kantor, udostępnienie klientom w niektórych oddziałach usług prawników i speców od nieruchomości... Nie zawsze te dodatkowe usługi działają prawidłowo. Jakiś czas temu jedna z klientek skarżyła nam się, że poszła do oddziału Aliora wymienić waluty i okazało się, że mają tam tylko 150 euro. Poszła po kilku dniach znowu i... to samo. Bank to jednak nie kantor, specjalizuje się w "trochę" innej działalności i nawet jeśli udaje, że zapewnia pełną obsługę kantorową, to nigdy tak nie będzie w 100 proc.

Dziś kolejny przykład na to, że wymiana walut w Alior Banku może być kłopotliwa. "Pracuję za granicą, w Aliorze mam konto walutowe. W najbliższym czasie będę z wizytą w kraju. Mam potrzebę wypłaty większej ilości obcej waluty. W dobie elektronicznego pieniądza rozumiem potrzebę wcześniejszego awizowania wypłaty większych kwot. Okazuje się, że w Alior Banku brakuje możliwości zrobienia tego poprzez bankowość elektroniczną. Ale gdy na infolinii (po autentykacji) powiedziano mi, że jedyna możliwość awizowania wypłaty (w Aliorze nazywają to notyfikowaniem) to wizyta osobista w oddziale co najmniej dwa dni wcześniej - i to w tym samym oddziale, w którym chce się dokonać wypłaty, nie w obojętnie jakim! - to szczęka mi opadła. A jeśli przyjeżdżam do kraju na jeden dzień i zaraz ruszam dalej?" - napisał pan Mariusz.

Tę wieść potwierdza Julian Krzyżanowski, rzecznik Alior Banku. - Rzeczywiście, obecnie w Alior Banku nie ma możliwości notyfikacji wypłaty większej kwoty gotówki za pośrednictwem systemu transakcyjnego lub infolinii. Standardowo takie zgłoszenia przyjmowane są w oddziale banku - minimum dwa dni robocze przed planowaną wypłatą. W sytuacji jednak, gdy klient nie ma możliwości osobistej wizyty w oddziale banku, proponujemy kontakt z opiekunem rachunku. Opiekun rachunku w porozumieniu z odpowiednią jednostką banku ma możliwość złożenia notyfikacji wypłaty gotówki w imieniu klienta w niestandardowy sposób - mówi Krzyżanowski. Jeśli chodzi o operacje w obcych walutach, to Alior Bank cofnął nas sporo lat, kiedy nie było jeszcze bankowości elektronicznej, a telefoniczna dopiero raczkowała.

Czytaj też: XXI wiek, ale tylko w polskiej strefie walutowej?Dziwne praktyki bankowców

Czytaj też: Bank oferuje ROR z ubezpieczeniem na życie i szpitala. Hit czy kit?

Więcej o: