Awaria bankowości elektronicznej banku Nordea?

Jeden z naszych czytelników poinformował nas o awarii Netbanku, czyli systemu bankowości elektronicznej banku Nordea. Od rana klienci mieli problemy z zaksięgowaniem przelewów. Według rzecznika prasowego banku w tej chwili wszystko powinno już wrócić do normy.
Na skrzynkę kontaktową Alert 24 otrzymaliśmy informację o ogólnopolskiej awarii bankowości elektronicznej w banku Nordea. Według słów konsultanta, z którym rozmawiał nasz czytelnik, bank przeżywa "nieplanowaną przerwę techniczną". Problem miał dotyczyć również przelewów zleconych w weekend - klienci nie mieli informacji o ich księgowaniu dziś.

Na swoich stronach internetowych bank informuje o możliwym spowolnieniu w działaniu systemu bankowości elektronicznej, w informacji na Facebooku dodając, że mogą wystąpić również problemy z kartami płatniczymi.

To nie jest pierwsza w tym miesiącu awaria bankowości internetowej skandynawskiego banku. W tym miesiącu klienci banku kilkakrotnie byli informowani o możliwych problemach z dostępem do Netbanku. I właśnie ta powtarzalność była najchętniej komentowana na profilu banku:

Marcin: Trochę to niepoważne, ostatnio co drugi dzień są takie wpisy na FB.

Kamila: Jaki jest sens wprowadzania systemu bankowości elektronicznej, skoro ciągle występują awarie? Problemy tego typu kilka razy w tygodniu to stanowczo za dużo...

Jak dowiedzieliśmy się od Joanny Krawczyk-Golby, rzecznik Nordei, w tej chwili strona banku powinna działać bez problemu.

- Zakłócenie nie miało wpływu na zlecone w weekend transakcje. Zostały one zrealizowane we właściwym czasie. Na skutek przerwy technicznej opóźnione były jedynie płatności złożone po 8.30 w dniu dzisiejszym. Zostały zrealizowane po usunięciu usterki, czyli w tym samym dniu roboczym. Klienci mieli dostęp do rachunków zarówno w oddziałach stacjonarnych, za pomocą kart płatniczych, bankowości mobilnej i elektronicznej. Mogli również dokonywać transakcji przez telefon, zarówno na Infolinii, jak również przy pomocy konsultanta. Przerwa skończyła się o 14.30. Wszystkich naszych Klientów bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności - napisała rzecznik w mailu do redakcji.

Więcej o: