McDonald's? 1,2 mln zł. Subway? Połowę mniej, ale czasem wystarczy 60 tys. zł. 9 pomysłów na franczyzę
Krzysztof Miecugow
Marzysz o własnym biznesie, ale nie masz pomysłu? A może boisz się, że firma nie wypali? Rozwiązaniem może być franczyza, czyli skorzystanie z gotowego pomysłu i rozpoznawalnej marki. Takie rozwiązanie to dodatkowe koszty, ale w zamian dostajemy sprawdzony biznes, niższe ceny produktów i pomoc prawną. Oto 9 marek oferujących franczyzę i ich wymagania od potencjalnych partnerów.
mcdonalds Fot. Shutterstock
McDonald's? 1,2 mln zł. Subway? Połowę mniej, ale czasem wystarczy 60 tys. zł. 9 pomysłów na franczyzę
Marzysz o własnym biznesie, ale nie masz pomysłu? A może boisz się, że firma nie wypali? Rozwiązaniem może być franczyza, czyli skorzystanie z gotowego pomysłu i rozpoznawalnej marki. Takie rozwiązanie to dodatkowe koszty, ale w zamian dostajemy sprawdzony biznes, niższe ceny produktów i pomoc prawną. Oto 9 marek oferujących franczyzę i ich wymagania od potencjalnych partnerów.
1. McDonald's
Musisz mieć: 1,2 mln zł.
- Pieniądze przeznaczone są na opłaty, zakup wyposażenia restauracji, a także na wymaganą rezerwę.
- Umowa zawierana jest na 20 lat i dotyczy na ogół jednej istniejącej już restauracji.
- Pozwala działać pod marką Mcdonald's i zapewnia dostęp do źródeł zaopatrzenia firmy, firm serwisowych i usługowych, a także udział w ogólnopolskich programach i akcjach marketingowych.
- Inwestorem w nieruchomość jest spółka McDonald's Polska i to wyłącznie ona podejmuje decyzję co do jej lokalizacji.
REKLAMA
Subway fot. materiały prasowe
2. Subway
Musisz mieć: ok. 600 tys. zł.w zależności od wielkości i lokalizacji restauracji.
- Jednorazowa opłata licencyjna 7,5 tys. euro (ok. 31 tys. zł.).
- Licencja na 20 lat.
- Przed otwarciem restauracji każdy franczyzobiorca musi przejść szkolenie i zdać test końcowy.
- Wsparcie konsultantów biznesowych i marketingowych.
Telepizza przy ul. Osmańczyka Fot. Michał Grocholski / Agencja Gazeta
3. Telepizza
Musisz mieć: min. 150 tys. zł.
- Obecnie firma oferuje brak opłat franczyzowych przez pierwszy rok działalności
- Wymagany jest własny bądź dzierżawiony lokal o powierzchni ok. 100-150 m2 w mieście powyżej 40 tys. mieszkańców.
- Firma oferuje wsparcie m.in.: w zakresie marketingu, prawa, księgowości.
- Telepizza zapewnia także ogólnopolskie kampanie reklamowe w prasie, telewizji, radiu i internecie.
Sphinx w Galerii Alfa Fot. Materiały prasowe
4. Restauracje Sphinx
Musisz mieć: min. 100 tys. zł. w zależności od wielkości i lokalizacji restauracji.
- Franczyzobiorca może liczyć na wsparcie firmy w procesie adaptacyjnym lokalu, know-how dotyczący prowadzenia i zarządzania biznesem.
- Firma zapewnia także wsparcie w prowadzeniu działalności - marketing i reklama, rozwiązania prawne i podatkowe oraz działania prosprzedażowe.
- Sfinks odpowiada również za opracowanie i wdrażanie menu, a także receptur dań podawanych we wszystkich restauracjach sieci. Firma dokonuje też wyboru głównych dostawców towarów i produktów.
- Spółka odpowiada również za całą politykę cenową we wszystkich lokalach.
5. Pizza Dominium
Musisz mieć: min. 250 tys. zł.
- Firma zapewnia szkolenia pracowników, know how, a także pomoc opiekunów przy aranżacji restauracji.
- Franczyzobiorca będzie mógł korzystać z działań marketingowych spółki.
- Potencjalny partner musi posiadać odpowiedni lokal o powierzchni od 100 do 200 m2, który powinien być usytuowany przy drodze o dużym natężeniu ruchu lub w galerii handlowej.
PIJALNIA CZEKOLADY E. WEDEL
Miejsce z wieloletnią tradycją. Szeroki wybór czekolad i słodkości oraz pysznych śniadań i dań lunchowych. Raj dla wielbicieli czekolady i doskonałe miejsce na popołudniowy biznesowy lunch.
Fot. Bartko Dębkowski / Kreatyw! Media
6. Pijalnie Czekolady E.Wedel
Musisz mieć: maks. 800 tys. zł. w zależności od wielkości i lokalizacji restauracji. Cena zawiera całkowity koszt uruchomiania lokalu wraz z początkowym towarem.
- Sieć wymaga lokalu własnego lub dzierżawionego o powierzchni od 100 do 200 m2 w mieście powyżej 100 tys mieszkańców lub w mieście turystycznym w pobliżu dużej aglomeracji miejskiej.
- Firma oferuje wsparcie w zakresie wyboru oraz oceny potencjału lokalu, przy projektowaniu i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, w zakupie wyposażenia i sprzętu.
- Franczyzobiorca może liczyć na pomoc w szkoleniach pracowników, wsparcie operacyjne przy prowadzeniu lokalu oraz na działania marketingowe i reklamowe sieci.
Piwiarnia Warki przy ul. Mariackiej Fot. Łukasz Markiewicz
7. Piwiarnia Warki
Musisz mieć: od 150 do 200 tys. zł.
- Warka wymaga własnego bądź wynajętego na co najmniej 5 lat lokalu o powierzchni od 160 do 250 m2 w atrakcyjnej lokalizacji - główne ulice lub place miast powyżej 38 tys mieszkańców.
- Firma wymaga także ogródka gastronomicznego oraz zaplecza umożliwiającego przygotowywanie jedzenia.
- Sieć zapewnia know how, elementy wyposażenia o wartości przynajmniej 100 tys. zł. oraz bieżące wsparcie biznesowe.
Piekarnia Fornetti we Wrocławiu Fot. Fornetti
8. Fornetti
Musisz mieć: od 60 do 80 tys. zł.
- W kwocie zawarty jest koszt doprowadzenia mediów, zabudowy stoiska oraz jego pełne wyposażenie. Projekt stoiska i nadzór nad jego wykonaniem firma oferuje partnerom bezpłatnie.
- Brak opłat za przystąpienie do sieci oraz opłat od obrotu. Franczyzobiorca płaci tylko opłate marketingowa w wysokości 5 proc. obrotu.
- Fornetti oferuje swoim partnerom: pomoc w zdobycie pozwoleń, dostawy produktów, wsparcie regionalnego koordynatora oraz szkolenia dla pracowników.
- Sieć zapewnia także regularne działania marketingowe, promocje konsumenckie, a także daje możliwość zamawiania ciastek przeznaczonych na degustacje.
Bobby Burger Fot. Rafał Malko/AG
9. Bobby Burger
Musisz mieć: 150 tys. zł.
- Bobby Burger wymaga lokalu o powierzchni od 60 do 120 m2 w dużym mieście.
- Franczyzobiorca może liczyć na pomoc w stworzeniu modelu biznesowego, negocjacjach przy wynajęciu lokalu, szkoleniach oraz w zarządzaniu placówką.
- Sieć odpowiada za przygotowywanie kampanii marketingowych i reklamowych, a także zaopatrzenie we wszystkie produkty.
Pijalnia czekolady E.Wedel
"Musisz mieć: maks. 800 tys. zł."
Nie mam nic wiec tylko tutaj spelniam wymagania finansowe...
fakit.pl
Oceniono 153 razy
127
Na franczyzach wychodzą dobrze tylko franczyzodawcy.
ehtarr
Oceniono 115 razy
109
Podobno żabkarze mają życie jak w raju ;)
greenbush
Oceniono 130 razy
56
Jako franczyzobiorca McD's inwestujesz w sprzet kuchenny za 1,2 mln zł, który po 20 latach jest szmelcem. Natomiast włascicielem budynku i działki pozostaje McD's, który ma franczyzobiorcę w ręku i wodzi go za nos. Dziękuję
globalneocipienie
Oceniono 75 razy
49
Buhahaha. 200 tys, żeby otworzyć knajpę gdzie leje się koncernowe piwo. Za taką kwotę można otworzyć dwa autorskie multitapy z 50 piwami i budować własną markę.
aktyntasza
Oceniono 102 razy
46
ja chcę rzucić wszystko i uciec z tego kraju
firestarterinc
Oceniono 39 razy
37
Tak! Tak! Rzucę wszystko i wezmę franczyzę! Jedyne 60 tys....
Dobry pomysł!
cromio
Oceniono 74 razy
32
Na forum są WYŁĄCZNIE (poza mną, ja tu trafiłem przypadkiem) pierdzele na zasiłku lub marzący o zasiłku Bez pojęcia o jakimkolwiek biznesie ale z gębą pełną oburzenia i ZNAFSTFA. Im nic nigdy się nie opłaca a jeszcze muszą futrować koncerny.
ŻAŁOSNE DOOPKI!
Oczywiście, że są lepsze i gorsze franszyzy. Ale na przykład z McDonalda nikt jeszcze nie zrezygnował. Wyłożyć trzeba sporo ale dochód pewny i stabilny. Nie wiem, jak jest z pizzeriami, bo zarówno Dominium jak i Telepizza dają mało i drogo.
Wedel zdecydowanie przegiął z opłatami (chyba, że pomyłka AŁTORA).
Ale TSZA UMIĆ myśleć, darmozjady a nie pyszczyć anonimowo na forum.
kka69
Oceniono 55 razy
25
w SYFinxie jest tak jak w nazwie.
Kelnerzy pracują za darmo, bo zyją z napiwków.
Taka polska firma...
xfish
Oceniono 224 razy 218
Pijalnia czekolady E.Wedel
"Musisz mieć: maks. 800 tys. zł."
Nie mam nic wiec tylko tutaj spelniam wymagania finansowe...