HSBC w Polsce rezygnuje z detalu. Przejmie go Alior?

Grupa HSBC zdecydowała, że w Polsce zamierza skupić się tylko na obsłudze klientów korporacyjnych i instytucjonalnych. Z niepotwierdzonych informacji wynika, że detaliczną częścią działalności HSBC zainteresowany jest Alior Bank.
- W rezultacie analizy strategicznej naszej działalności doszliśmy do wniosku, że największe szanse rozwoju dla HSBC w Polsce leżą w obszarze obsługi klientów korporacyjnych i instytucjonalnych - powiedział Alan Jarman, dyrektor zarządzający HSBC Bank Polska.

Bank zapowiedział zmianę działalności HSBC w Polsce w sposób, który umożliwi mu lepszą obsługę takich klientów, a w szczególności tych spośród nich, którzy prowadzą działalność na rynku międzynarodowym. Bank rezygnuje tym samym z obsługi klientów detalicznych i mikrofirm.

- Zaostrzamy dyscyplinę zarządzania kapitałem. Będziemy zwiększali tempo i intensywność zmian wraz z repozycjonowaniem naszej działalności w Europie, skupiając się na obszarach, w których możemy rozwijać nasz biznes w sposób zrównoważony i dochodowy - powiedział Brian Robertson, dyrektor zarządzający HSBC Bank.

HSBC poinformował, że dotychczasowych klientów z tych segmentów będzie obsługiwał do 28 października 2011 r. Co później? - Dołożymy wszelkich starań, aby ułatwić tym klientom przejście do nowego dostawcy usług bankowych - usłyszeliśmy w biurze prasowym HSBC.

Z niepotwierdzonych informacji wynika, że przejęciem detalicznej części działalności HSBC w Polsce zainteresowany jest Alior Bank. - Nie jest wykluczone, że HSBC obejmie w zamian niewielką część udziałów w Aliorze - powiedziała Reutersowi osoba prosząca o anonimowość. Alior dwa lata temu odkupił od HSBC portfel kredytów ratalnych, pożyczek gotówkowych i kart kredytowych o wartości 1 mld zł.

HSBC oznajmił, że nie komentuje plotek i spekulacji. Alior w tej sprawie milczy.

HSBC Bank Polska jest częścią Grupy HSBC. Grupa obsługuje klientów w prawie 90 krajach i na terytoriach Europy, regionu Azji i Pacyfiku, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W Polsce do tej pory koncentrowała się na obsłudze zamożnych klientów indywidualnych i firm oraz na bankowości inwestycyjnej. HSBC ma w Polsce dziesięć oddziałów i 30 tys. klientów detalicznych oraz 1,1 tys. klientów bankowości korporacyjnej.

Więcej o: