Getin Bank rusza na wojnę o konta osobiste. Na celowniku 1,3 mln klientów

Getin Noble Bank, dotąd kojarzący się głównie z dobrą ofertą depozytów i kredytów, rusza w bój o klientów kont osobistych. W najbliższych tygodniach bank uruchomi nowy system dostępu do konta przez internet. Będzie to jedno z najbardziej nowoczesnych rozwiązań na rynku - dowiaduje się ?Gazeta?
Bankowe dziecko najbogatszego Polaka Leszka Czarneckiego zaczyna nową ofensywę. Po fuzji Getin Banku i Noble Banku, dzięki której powstała ósma-dziewiąta instytucja finansowa w Polsce, nowy bank chce zwiększyć liczbę klientów detalicznych oraz więcej na nich zarabiać. W ciągu kilku tygodni - jak dowiaduje się "Gazeta" - Getin Noble Bank zaoferuje klientom nowy system bankowości internetowej - jeden z najbardziej nowoczesnych z tych, które funkcjonują w polskich bankach.

Getin nie jest pierwszym bankiem, który postanowił odświeżyć swoją bankowość internetową. Niedawno nowy system dał klientom Bank Pekao, wcześniej dużą modernizację przeprowadził m.in. BZ WBK. W przypadku Getinu, który do tej pory kojarzył się głównie z dobrze oprocentowanymi lokatami oraz kredytami, celem jest przekonanie klientów, by nie tylko deponowali tam oszczędności, ale i przenieśli konto bankowe.

Na razie spośród 1,33 mln klientów Getin Noble Banku konto osobiste w tym banku ma zaledwie 270 tys. osób. To oznacza ogromny niewykorzystany potencjał, bo na prowizjach, opłatach oraz transakcjach wykonywanych przez klientów kont osobistych banki zarabiają coraz więcej i to przy niższym poziomie ryzyka, niż udzielając kredytów.

Co ma przyciągnąć obecnych i przyszłych klientów do założenia w tym banku konta? Właśnie nowa bankowość internetowa, przetestowana już na kilku tysiącach klientów sieci doradców Open Finance (tam nowy system działa do obsługi internetowego Konta Optymalnego). Łukasz Domański z Getin Noble Banku uważa, że główną zaletą jest przejrzystość: - Klient od razu po zalogowaniu widzi czytelny przegląd swoich finansów: konto osobiste, oszczędnościowe, karty kredytowe, lokaty. Jednym kliknięciem można zobaczyć historię transakcji bądź zlecić przelew.

Jest też wykres tortowy, pokazujący strukturę portfela oszczędności, również dostępny już na stronie startowej. Jest też możliwość przedłużenia jednym kliknięciem wcześniej założonych lokat: - Na dwa tygodnie przed końcem lokaty uaktywnia się przycisk "przedłuż", dzięki któremu klient może zagwarantować sobie przedłużenie lokaty na bieżących warunkach - mówi Domański. Nowy internetowy serwis Getinu ma być też jak najbardziej interaktywny. Klient banku w każdej chwili będzie mógł się skontaktować za pomocą poczty elektronicznej z pracownikami banku. W Getinie obiecują, że nie będzie trzeba długo czekać na odpowiedź.

Kiedy dokładnie rusza nowy system bankowości internetowej w Getinie? Tego szefowie banku nie ujawniają. Wiadomo jedynie, że nie będzie się z tym wiązała żadna wielka kampania reklamowa w TV, a wszyscy dotychczasowi klienci internetowi Getinu zostaną "przepięci" do nowego systemu z dnia na dzień, bez żadnego okresu przejściowego.

W Getinie nie ujawniają też ilu nowych klientów chcą pozyskać dzięki ulepszonej bankowości internetowej. Przekonują, że głównym celem jest lepsze wykorzystanie potencjału obecnych klientów. Rzeczywiście, tzw. uproduktowienie przeciętnego klienta Getinu, czyli liczba posiadanych przez niego produktów, jest w Getinie na poziomie ok. 1, gdy np. w Banku Millennium, który do perfekcji opanował cross-selling, ten wskaźnik przekracza 4.

Więcej o: