Carrefour wraca z marką Globi. Tą samą, którą kilka lat temu zlikwidował

Znana francuska sieć handlowa otwiera w całej Polsce sklepy pod marką Globi. Sklepy te były obecne w Polsce do 2008 roku, potem jednak Carrefour stopniowo zaczął likwidować markę Globi, przekształcając placówki w sklepy Carrefour Express
- Otwieramy sklepy Globi w mniejszych miejscowościach w całej Polsce. Obecnie w naszym kraju działa ponad 50 placówek z tym logo. Jest to logo, które wykorzystujemy zamiennie z szyldem Carrefour Express dla sklepów franczyzowych - mówi w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl Jean Anthoine, prezes sieci Carrefour Polska.

Marka Globi była obecna w Polsce od drugiej połowy lat 90. W 2000 roku kilkanaście supermarketów tej sieci przejął Carrefour. Globi było siecią supermarketów działających głównie w mniejszych miastach. Jednak w 2007 roku Carrefour podjął decyzję o rebrandingu marki. W sumie 80 marketów Globi i należących do Carrefoura sklepów Champion zostało przemienione na markę Carrefour Express. Francuska spółka tłumaczyła wówczas, że rebranding jest prowadzony w celu poprawy wystroju i komfortu klientów. Ostatecznie marka Globi praktycznie zniknęła z Polski pod koniec 2008 roku.

Dlaczego wracają?

Decyzję o powrocie marki Globi na rynek prezes uzasadnia względami praktycznymi. - Otwierając w jednej miejscowości dwa sklepy, lepiej jednemu z nich nadać miano Globi, a drugiemu Carrefour Express. Zwłaszcza że nie wszyscy franczyzobiorcy mogą od razu spełnić nasze wymagania odnośnie standardów Carrefoura. Właśnie dla nich mamy stadium przygotowawcze - sklep Globi, który w przyszłości może stać się Carrefourem - tłumaczy prezes sieci Carrefour w Polsce.

W ostatnim roku uruchomionych zostało 170 sklepów franczyzowych Carrefoura. Na 2013 rok sieć zapowiada uruchomienie od 200 do 250 sklepów osiedlowych działających na zasadzie franczyzy. Nie wiadomo, ile z nich będzie miało logo sieci Globi.

Aktualnie pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 500 placówek: hiper- i supermarkety, 40 centrów handlowych, przymarketowe stacje paliw oraz 325 sklepów franczyzowych Carrefour Express w dwóch formatach: minimarket i convenience.