Znany niemiecki dyskont KiK do końca roku otworzy 50 sklepów w Polsce

Do końca tego roku powstanie 50 nowych sklepów sieci KiK - znanej niemieckiej marki działającej jako dyskont odzieżowy. Niemiecka marka jest obecna w Polsce od roku
Niemiecka sieć KiK istnieje na rynku od 1994 roku i w tym czasie zdobyła znaczącą część rynku odzieżowego w Europie Środkowej. Obecnie sieć liczy ponad 3,2 tys. sklepów - oprócz Niemiec także w Austrii, Czechach, Słowenii, na Słowacji i na Węgrzech. Strategię sieci najlepiej określa rozwinięcie jej nazwy - skrót KiK oznacza bowiem Kunde ist König (po polsku "Klient to król"). KiK to na dobrą sprawę dyskont odzieżowy, który sprzedaje odzież damską, męską i dziecięcą, a także kosmetyki, zabawki i akcesoria.

Miało być 100, będzie 70

W Polsce niemiecka sieć dyskontowa zadebiutowała w marcu ubiegłego roku, otwierając pierwszy sklep w Środzie Wielkopolskiej. Plany były ambitne - do końca 2013 roku firma chciała w Polsce otworzyć 100 sklepów. Plany te jednak musiała zweryfikować - obecnie pod logo KiK działa w Polsce 20 placówek handlowych. Sklepy te działają m.in. w Łodzi, Toruniu, Brzegu, Jarosławiu, Rzeszowie, Tarnowie, Zabrzu i Rudzie Śląskiej.

Kategoria dyskontu odzieżowego to w Polsce nowość. Podstawową różnicą w stosunku do sieci typu H&M czy Zara jest to, że KiK sprzedaje ubrania pod własną marką, ale w niższych cenach od konkurencji. Takie dyskonty KiK stawia przede wszystkim jako osobne pawilony handlowe w mniejszych miastach, choć od tej reguły są wyjątki: niemiecka sieć ma m.in. swój sklep w centrum Poznania przy ul. św. Marcin. W Polsce w podobny sposób operuje m.in. sieć Pepco, a także Tesco, która rozwija w swoich hipermarketach własną markę odzieżową F&F.

Teraz niemiecka sieć KiK ogłosiła, że do końca roku chce otworzyć w Polsce 50 nowych placówek. Oznacza to, że na koniec roku liczba sklepów z czerwonym logo w naszym kraju wyniesie 70 obiektów.

Niemcy powalczą z H&M?

Debiutując w Polsce, KiK zakładał, że będzie rywalizował z największymi graczami na polskim rynku odzieżowym. - Naszymi głównymi konkurentami będą w Polsce H&M, Pepco, Takko czy C&A - mówiła nam w ubiegłym roku Janina Hoffmeister z biura prasowego KiK w Niemczech.

KiK chce walczyć o klientów przede wszystkim niskimi cenami. Jak podaje biuro prasowe, ceny artykułów odzieżowych zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn będą się wahały w granicach 44,99-124,99 zł. Najtańsze w kolekcjach mają być koszule i T-shirty - ich cena wynosić będzie od 11,99 do 64,99 zł.

Czytaj więcej: KiK - odzieżowy gigant z Niemiec debiutuje w Polsce