Była Biedronka, Żabka, a teraz czas na Małpkę

Mariusz Świtalski przejmuje biznes swojego syna Mateusza - sieć sklepów spożywczo-monopolowych Małpka Express
Małpka Express to nowa sieć sklepów, których działa już w Polsce blisko 100. Od innych punktów ta sieć chce się wyróżnić oferowaniem darmowego wi-fi czy punktem przypominającym minikawiarnie z darmowym dostępem do internetu. W odróżnieniu też od Żabki czy Freshmarketu Małpka nie koncentruje się wyłącznie na lokalizacjach w dużych miastach.

Transakcja odbywa się "w rodzinie", bo spółka Małpka SA należy do Mateusza Świtalskiego, syna Mariusza Świtalskiego. To unikający mediów kontrowersyjny biznesmen, który w latach 90. stworzył popularne dziś sieci sklepów Biedronka czy Żabka (firmy obecnie są w rękach odpowiednio portugalskiej grupy Jeronimo Martins i funduszu Mid Europa Partners).

Kilka lat temu Mariusz Świtalski wystartował z nowym projektem - pasaży handlowych Czerwona Torebka. To również sieć pasaży handlowych, które pod jednym dachem skupiają kilka-kilkanaście sklepów, a usytuowane są nie tylko w dużych miastach, ale też małych miasteczkach. Małpka jest jednym z najemców powierzchni w Czerwonej Torebce.

Jakie są warunki transakcji? Na razie spółki podpisały jedynie list intencyjny. Formalnie spółka Małpka wniesie aportem akcje do notowanej na giełdzie Czerwonej Torebki (dzięki temu można uniknąć płacenia podatku). W zamian Czerwona Torebka zaoferuje Małpce nowe, wyemitowane w ofercie prywatnej akcje.



Więcej o: