Auchan, Tesco, Kaufland, Carrefour i Real: który hipermarket jest najtańszy i najlepszy? [BADANIA]

Konsumenci doceniają Auchan i Kaufland za niskie ceny, Tesco za jakość obsługi i dogodne godziny otwarcia, a Real za duży wybór produktów - wynika z badania ?Konsument w hipermarkecie? przeprowadzonego przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia
W ramach badania przepytano ponad 1000 klientów 5 największych sieci hipermarketów w Polsce na temat tego, która sieć jest dla nich najlepsza w kilkunastu kryteriach. - Wyniki pokazują, że konsumentom wprawdzie zależy na niskich cenach, jednak nie są zainteresowani jednoczesnym obniżeniem jakości

produktów - mówi Maciej Gliński z ARC Rynek i Opinia.



Co wynika z badań? W najważniejszej kategorii, czyli najniższych cen, klienci uznali, że najtańsze sieci to Auchan i Kaufland. Francuska sieć została też oceniona najwyżej pod względem wyboru produktów i dostępności produktów specjalnych. Auchan zajął też pierwsze miejsce pod względem obsługi klienta, a także jakości produktów. Kolejne miejsca w tej ostatniej kategorii zajęły Real (wymieniony w czołówce tylko w tej kategorii) i Kaufland.



Badani konsumenci wysoko ocenili też Tesco - w marketach brytyjskiej sieci zakupy robi się najszybciej i najwygodniej, Tesco ma też najlepsze i najbardziej dogodne dla klientów godziny otwarcia. Tesco, Kaufland i Carrefour zostały też ocenione najwyżej w aspekcie odległości klientów do najbliższego sklepu od miejsca zamieszkania.

Co jest najważniejsze?

W ramach badania klienci hipermarketów wskazali na czynniki, które są dla nich najważniejsze przy wyborze sklepu. Najważniejsza jest oczywiście cena, ale w relacji do jakości produktu. Ważna jest też jednak dobra ekspozycja cen i dostępność towarów oferowanych w promocji. Na dalszych miejscach znalazły się duży wybór towarów i łatwość robienia zakupów. Najgorzej zaś klienci oceniają sklepy, w których nie mają pewności co do cen i muszą je porównywać. Źle widziana jest też niska jakość najtańszych produktów i słaba organizacja sklepowych półek.