Biedronka otwiera sezonowe kina. Prawie jak mecenas kultury

Dyskonty Biedronka uruchamiają na czas wakacji letnie kino objazdowe, które odwiedzi nie tylko turystyczne miejscowości. 7-metrowy ekran rozstawiony zostanie na sklepowych parkingach. Inny pomysł na zachęcenie klientów ma Lidl, który mocno inwestuje w kampanie reklamowe.
Sieć sklepów Biedronka wyrasta na mecenasa kultury. W tym roku po raz pierwszy sklepy organizują wakacyjny cykl seansów filmowych. Od 15 lipca do 14 sierpnia letnie kino Biedronki zagości w dwudziestu często odwiedzanych w tym okresie miejscowościach w Polsce. A wszystkie seanse będą bezpłatne.

Firma nie chce eksperymentować z repertuarem i pokaże filmy, które są już dobrze znane polskiej widowni. Będzie to na przykład frekwencyjny hit ubiegłego roku, czyli "Jesteś Bogiem" opowiadający historię grupy Paktofonika. Film w kinach obejrzało 1,4 mln osób. Ale będą też inne produkcje, np. "Amelia" czy "Nietykalni".

Wszystkie seanse w lipcu rozpoczynać się będą o godz. 21.30, a w sierpniu o godz. 21. Filmy będą wyświetlane na ekranie o wysokości 7 metrów, który rozstawi firma Outdoor Cinema. Choć filmy będą wyświetlane na parkingach, nie będzie to kino samochodowe. Kto przyjdzie wcześniej, będzie mógł zająć miejsce na leżaku.

DataMiejscowośćFilm
15.07Pisz80 milionów
16.07GiżyckoNietykalni
17.07MrągowoJesteś Bogiem
18.07BartoszyceAmelia
22.07Lidzbark Warmiński80 milionów
23.07RynNietykalni
24.07EłkAmelia
25.07AugustówSaga Zmierzch: Przed świtem
29.07ElblągNietykalni
30.07Mrocza80 milionów
31.07ŻninJesteś Bogiem
01.08WrześniaAmelia
05.08UstkaSaga Zmierzch: Przed switem
06.08WładysławowoNietykalni
07.08KołobrzegJesteś Bogiem
08.08Kamień PomorskiAmelia
09.08ŚwinoujścieJesteś Bogiem
12.08Orneta80 milionów
13.08MorągNietykalni
14.08PasłękJesteś Bogiem
A Lidl pompuje reklamy

Letnie kina plenerowe to żadna nowość. Organizują je różne firmy, np. Orange. Po raz pierwszy jednak do takich przedsięwzięć zabrała się sieć sklepów, która jeszcze kilka lat temu kojarzyła się z towarami nie najwyższej jakości i sporami z pracownikami.

Nie wiadomo, ile kosztuje zorganizowanie kina letniego i jak zmieni to postrzeganie marki. Za to inna sieć dyskontów - Lidl - również inwestuje w swój wizerunek, jednak idzie zupełnie inną drogą. Według danych firmy Nielsen w pierwszym tygodniu lipca sieć Lidl wydała na reklamę telewizyjną 3,6 mln zł i jako jedyna sieć handlowa znalazła się w zestawieniu firm z największymi wydatkami na reklamę. Oznacza to wzrost w skali roku aż o połowę.

Od kilkunastu miesięcy reklamowymi twarzami Lidla są znani kucharze: Pascal Brodnicki i Karol Okrasa, do których w marcu dołączył cukiernik Paweł Małecki.