Sony może zmienić przyszłość TV. Japończycy wyprzedzają konkurentów

Koncern Sony osiągnął porozumienie z medialnym koncernem Viacom w sprawie udostępnienia jego programów na swojej planowanej platformie płatnej telewizji. W ramach umowy w telewizorach Sony widzowie będą mogli oglądać programy z takich kanałów jak MTV, Comedy Central czy Nickelodeon - informuje ?Wall Street Journal?
Dla pogrążonego w kryzysie japońskiego giganta ta umowa to początek walki o klientów tradycyjnych telewizji kablowych i serwisów VOD takich jak Netflix. Sony chce stworzyć własną platformę przypominającą VOD (wideo na żądanie), w której użytkownicy konsol Playstation i telewizorów Sony będą mieli na życzenie dostęp do filmowych nowości i ulubionych programów telewizyjnych. Oficjalnych informacji na temat startu nowej platformy brak, ale "WSJ" pisze, że Japończycy chcieliby ją uruchomić na początku przyszłego roku.

Umowa z Viacom to tylko początek ambitnych planów Sony - firma prowadzi też rozmowy na temat udostępnienia programów na swoim sprzęcie m.in. z Waltem Disneyem (to większościowy właściciel m.in. znanej stacji sportowej ESPN), Time Warner (należą do niego m.in. HBO oraz amerykańskie stacje TNT i TBS), a także Showtime.

"WSJ" pisze, że choć to dopiero początek budowy nowej platformy, i tak jest to bardzo ważna umowa. Duże stacje telewizyjne zazwyczaj bardzo niechętnie udzielają licencji innym podmiotom na emitowanie swoich programów w systemach internet TV, bo obawiają się, że stracą w ten sposób lukratywne umowy, jakie mają z sieciami kablowymi czy operatorami innych tradycyjnych platform telewizyjnych.

Czym kusi ich Sony? Z nieoficjalnych informacji wynika, że nowy serwis ma zawierać rekomendacje dla widzów na temat tego, co powinni obejrzeć. Oznacza to, że gdy będziemy oglądać jeden program, w naszym telewizorze pojawi się ikonka, która na podstawie naszych zainteresowań podpowie, jaki inny program możemy w danej chwili obejrzeć. Sony planuje też, aby w przyszłości nowa platforma była też dostępna na smartfonach i tabletach.

Internetowe systemy płatnej TV to łakomy kąsek dla największych graczy na rynku elektroniki - plany wprowadzenia takich usług mają m.in. Google, Intel, Apple czy Microsoft.