Manekiny z naturalnym owłosieniem? Znana firma odzieżowa znów chce szokować. "Pokazujemy prawdę"[ZDJĘCIA]

Firma American Apparel nieraz już zaskakiwała. Bez mrugnięcia okiem potrafiła wprowadzić na rynek koszulki z waginą w czasie menstruacji, otwarcie lobbować za związkami homoseksualnymi czy wykorzystać w kampanii reklamowej dwie modelki, dość poufale dotykające się po pośladkach. Tym razem też nie zawiodła. W Nowym Jorku w witrynie sklepowej pojawiły się niezwykłe manekiny. Manekiny z owłosieniem łonowym.
- Ludzie zatrzymywali się na ulicach. Stali oniemiali. Co chwilę błyskały światła fleszy - opisuje całą sytuację Huffington Post. Manekiny z owłosieniem łonowym zostały zrobione specjalnie dla sklepu American Apparel na East Houston Street w samym sercu Nowego Jorku.

- Postawiliśmy je w czwartek około 3 w nocy. Mają przede wszystkim uzmysłowić ludziom prawdę. Pokazywać surowość i naturalny ludzki seksualizm - mówi dla Huffington Post jeden ze sklepowych asystentów. - Manekiny mają przyciągać uwagę klientów. Niedługo będą walentynki. Zależy nam na zainteresowaniu, żeby zarobić - nie owija w bawełnę. Kontrowersyjna strategia firmy zdaje się przynosić korzyści. Amerykańskie media zasypały American Apparel gradem pytań, a przed sklepami zbierają się tłumy zaciekawionych ludzi.

Firma ma już na swoim koncie niekonwencjonalne metody przebicia się do społecznej świadomości. Jakiś czas temu sprzedawała koszulki z waginą w czasie menstruacji. T-shirt wywołał niemałe zamieszanie w Stanach. Sama firma nic sobie z tego nie robiła. Chełpiła się niestandardowym pomysłem i współpracą z 20-letnią artystką Petrą Collins, pomysłodawczynią koszulki. American Apparel stworzyła również kampanię reklamową z nastoletnimi dziewczynami w wyzywających pozach.

Firma w swoich kampaniach bardzo śmiało eksploruje intymne terytoria ludzkiej seksualności. Bazuje na jawnych erotycznych skojarzeniach. Jedna z reklam przedstawiała modelkę ubraną tylko w wyciągnięty sweter, pozującą tyłem z wyeksponowaną pupą. Na innej dwie półnagie kobiety czule całowały się w usta. Obrana taktyka nieraz ściągała na firmę kłopoty prawne, ale finansowo okazała się bardzo opłacalna. W drugim kwartale 2013 roku firma zarobiła netto 162 mln dol., co daje 16-proc. wzrost w porównaniu z drugim kwartałem 2012 roku.

A was szokują manekiny z "naturalnym" owłosieniem?









Więcej o: