100 najcenniejszych gwiazd show-biznesu według "Forbesa". Zobacz, kogo chcą reklamodawcy

Miesięcznik "Forbes" opublikował ranking najwyżej wycenianych przez reklamodawców gwiazd show-biznesu. Za czyj udział w wielkiej kampanii reklamodawcy zapłaciliby najwięcej? Lista różni się nieco od tej ubiegłorocznej, jednak wielkich zaskoczeń nie ma - pierwsze miejsca zajęły najbardziej popularne gwiazdy telewizji, filmu i sportu. Gwiazdy zostały umiejscowione w rankingu według ich wartości rynkowej - honorarium za kampanię reklamową, jakie według reklamodawców powinni otrzymać

Szymon Majewski - 792 tys. zł za kampanię reklamową

Najwyżej sklasyfikowana w rankingu celebrytów gwiazda TVN-u dała się poznać z dobrej strony w rozpoczętej kilka miesięcy temu z wielkim rozmachem kampanii reklamowej banku PKO BP. Otrzymał za nią rekordowe jak na polski rynek pieniądze: za kilkuletni ekskluzywny kontrakt reklamowy z czołowym polskim bankiem Majewski ma zarobić 3,3 mln zł brutto. Ale chyba się sprawdził: w połowie lipca PKO BP poinformował, że dzięki nowej kampanii bank otworzył ponad 300 tys. nowych kont i pozyskał 160 tys. nowych klientów. Znacząco poprawił się też wizerunek banku, który znany celebryta mocno ocieplił.

Kuba Wojewódzki Kuba Wojewódzki Kuba Wojewódzki fot. Sławek Wikipedia

Kuba Wojewódzki - 789 tys. zł

Znana z ciętego języka i ostrych ripost gwiazda TVN i Radia Eska Rock jest również mocno pożądana przez reklamodawców. Choć tak naprawdę do tej pory gwiazdor nie występował w wielu reklamach - kilka lat temu razem z Michałem Figurskim wystąpił w reklamach telefonów na kartę Tak-Tak należących do sieci Era. Jak donosi prasa, niedługo szykuje się nowa kampania z Wojewódzkim - jest prawdopodobne, że Wojewódzki stanie się twarzą nowej kampanii reklamowej sieci komórkowej Play. Na razie informacji tej nie potwierdziły obie zainteresowane strony.

Przystanek Woodstock 2010, Jerzy Owsiak Przystanek Woodstock 2010, Jerzy Owsiak Fot. Sebastian Rzepiel / Agencja Wyborcza.pl

Jerzy Owsiak - 700 tys. zł

Twórca Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest dla branży reklamowej łakomym kąskiem - jeden z najbardziej rozpoznawanych Polaków powiązany z budzącą jednoznacznie pozytywne skojarzenia instytucją. Z pewnością jako twarz danej firmy lub produktu byłby wiarygodny, jednak trudno wyobrazić sobie jego udział w reklamie - od dawna konsekwentnie odmawia w nich udziału.

Robert Kubica - 668,7 tys. zł

Naszemu eksportowemu kierowcy z Formuły 1 w zajęciu wysokiego miejsca nie przeszkodziła straszliwa kontuzja, której doznał w lutym w czasie rajdu samochodowego. W ubiegłorocznym rankingu zajął drugie miejsce, a jego rynkową wartość oceniano na 781 tys. zł. Teraz jego wartość nieznacznie spadła, jednak można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że gdy wróci do pełni zdrowia i ścigania się (co może nastąpić już w przyszłym sezonie), jego marketingowa wartość ponownie wzrośnie.

Marek Kondrat Marek Kondrat Fot. Sebastian Rzepiel / Agencja Wyborcza.pl

Marek Kondrat - 612,5 tys. zł

Ubiegłoroczny lider rankingu jest wciąż pożądany przez reklamodawców, choć wartość rynkowa znanego aktora (a właściwie byłego aktora, bo Kondrat oficjalnie zakończył filmową karierę) w ciągu roku spadła o 300 tys. zł. Jak czytamy w ?Forbesie?, popularny Kondrat reklamujący od 13 lat bank ING, choć wciąż dobrze wywiązuje się ze swoich obowiązków, już się trochę widzom i wszystkim Polakom opatrzył.

Kamil Durczok - 610,5 tys. zł

Dziennikarze od zawsze znajdują się wśród najbardziej pożądanych postaci przez reklamodawców, najczęściej z uwagi na swój autorytet i wiedzę, ale także niedostępność, gdyż zazwyczaj nie występują w reklamach. W tym roku reprezentacja mediów w czołówce rankingu ''Forbesa'' jest także bardzo silna - oprócz Durczoka w czołówce rankingu znaleźli się też Monika Olejnik (9. miejsce, wartość 569 tys. zł), Tomasz Lis (10. miejsce, 566 tys. zł), Martyna Wojciechowska (15. miejsce, 483,5 tys. zł) i Bogdan Rymanowski (24. miejsce i wartość 403,5 tys. zł)

Jerzy Stuhr Jerzy Stuhr Fot. Dawid Chalimoniuk/Agencja Wyborcza.pl

Jerzy Stuhr - 591 tys. zł

Jeden z najpopularniejszych aktorów od lat budzi sympatię publiczności, od dawna jest więc angażowany do reklam. Krakowski aktor promował już m.in. Radio RMF, swoje rodzinne miasto, serwis Iplex.pl, a także Raiffeisen Bank.

Karolina Woźniacka - 578,5 tys. zł

Piękna duńska tenisistka polskiego pochodzenia jest najwyżej sklasyfikowaną w rankingu ?Forbesa? kobietą. Łączy ona urodę z sukcesami sportowymi (jesienią ubiegłego roku była liderką światowych rankingów wśród tenisistek), dzięki czemu reklamodawcy się o nią zabijają - w Polsce reklamuje ona m.in. plastry na odciski Compeed i kosmetyki Oriflame, a także stroje Stelli McCartney produkowane przez Adidasa. W rankingu znalazła się też nasza najlepsza tenisistka Agnieszka Radwańska. Zajęła w nim 19. miejsce - jej wartość rynkowa to 441,5 tys. zł. Eksperci wskazują na to, że choć obecnie jej tenisowa kariera straciła początkowy rozpęd, to zaczyna zyskiwać na rynku reklamowym - jeszcze w ubiegłym roku była w tym samym rankingu na 86. miejscu.

Doda. Doda. www.KAPIF.pl

Doda - 555 tys. zł

Największa polska skandalistka, piosenkarka i gwiazda plotkarskich portali w zestawieniu ''Forbesa'' zajęła dopiero 11. miejsce. Jej wartość rynkowa od roku stoi w miejscu, bo specjaliści nie widzą produktu, który mogłaby reklamować. - Kontrowersyjna, ale pusta, nie ma żadnych cech osobowych mogących wynieść markę - mówi Piotr Ciaciek, dyrektor zespołu badawczego z Millward Brown SMG/KRC

Adam Małysz - 525,5 tys. zł

Orzeł z Wisły zakończył karierę, jednak jego wartość dla reklamodawców pozostała wysoka. Stąd 13. miejsce w rankingu i awans aż o 17. pozycji w porównaniu z ubiegłym rokiem. Z pewnością przyczynił się do tego szum medialny związany z zakończeniem przez Małysza kariery skoczka, a także to, że nie zniknął tak zupełnie z pola widzenia i zamienił narty na wyścigowy samochód. Małysz-rajdowiec może się okazać równie wielkim hitem dla widzów jak Małysz-skoczek narciarski

Anja Rubik - 510 tys. zł

Najbardziej spektakularny awans w czołówce rankingu ''Forbesa'' - z 82. na 14. miejsce. Ten rok należał do naszej najbardziej znanej na świecie modelki - wzięła ślub ze znanym serbskim modelem Sashą Knezevicem, wystąpiła też w wielu reklamach, m.in. znanej marki DKNY. W Polsce też było o niej głośno - została ambasadorką znanej z produkcji biżuterii firmy Apart.

Marcin Gortat Marcin Gortat Fot. Mieczyslaw Michalak / Agencja Wyborcza.pl

Inni znani i ich miejsca w rankingu: Aktorzy, sportowcy i piosenkarze...

Czołówkę rankingu uzupełniają przede wszystkim aktorzy: 12. miejsce zajął Piotr Adamczyk (wartość 549 tys. zł), 16. - Borys Szyc (467,5 tys. zł), a 17 - Tomasz Kot (450 tys. zł). Wysoko znaleźli się też aktorzy starszego pokolenia: Janusz Gajos (wartość 398 tys. zł), Jan Nowicki (390,5 tys. zł) i Jan Englert (381,5 tys. zł). Na 27. miejscu uplasował się z kolei polski rodzynek w elitarnej lidze NBA - koszykarz Marcin Gortat (wartość 392 tys. zł)