Jak gwiazdy zarabiają na własnej sławie? Największy biznes to własne nazwisko

Gwiazdy już dawno zorientowały się, że na znanej twarzy można sporo zarobić. Ale pieniądze za obecność na imprezach, reklamy i chałtury to tylko znikomy promil ich dochodów. A zamiast promować produkty jakichś firm, można samemu wyprodukować jakiś gadżet i zgarniać pieniądze do własnej kieszeni. Perfumy, czapeczki, torebki, a nawet lakiery do paznokci - zobacz, na czym gwiazdy zarabiają naprawdę wielkie pieniądze
Paris Hilton promuje swoje perfumy Paris Hilton promuje swoje perfumy IMAGO STOCK&PEOPLE/EAST NEWS/imago stock&people

Paris Hilton

- Naprawdę jest taka głupia czy tylko udaje? - zastanawia się z pewnością wielu ludzi, przyglądając się tej tlenionej blondynce ubranej na różowo, która nigdzie nie pracuje - no, chyba że za pracę uznamy robienie zakupów. Ale gwiazda reality show i dziedziczka hotelowej fortuny całkiem nieźle radzi sobie w interesach. Zdradziła ostatnio w rozmowie z Piersem Morganem z CNN, że zarabia ok. 10 mln dol. rocznie wyłącznie na sprzedaży 17 różnych linii produktów sygnowanych własnym nazwiskiem. Wśród nich są m.in. torebki, okulary i własna linia perfum. Więc może jednak rzeczywiście tylko udaje

Nowa reklama perfum Państwa Beckham Nowa reklama perfum Państwa Beckham Nowa reklama perfum Państwa Beckham

David Beckham

Jeżeli kiedyś wszyscy chcieli nosić fryzurę ''na Beckhama'', dlaczego więc nie zechcieliby pachnieć jak Beckham? Takim tokiem myślenia kierował się chyba piłkarz, który wypuścił na rynek serie perfum ''Instynkt'' i ''Intimately'', a ostatnio także ''Homme David Beckham''. Ale to nie wszystko. Pod koniec roku piłkarz planuje uruchomienie własnej linii bielizny i kosmetyków. Na własnych liniach produktowych piłkarz zarabia bardzo dobrze - według szacunków ?Forbesa? aż 80 proc. jego zarobków, które w tym roku wyniosą 40 mln dol., pochodzi właśnie ze sprzedaży produktów sygnowanych własnym nazwiskiem.  Beckham wie, jak wykorzystać swój potencjał marketingowy.

Beyonce wprowadza na rynek nowe perfumy Pulse Beyonce wprowadza na rynek nowe perfumy Pulse Kolaz Lula.pl

Beyoncé Knowles

Gdy śpiewa ''Independent Women'' zdecydowanie wie, o czym jest ta piosenka. Mimo, że każdy krążek Beyonce jest murowanym hitem, a jej mąż Jay-Z jest jednym z najbogatszych producentów muzycznych, także Beyoncé bardzo dobrze zarabia na swoim nazwisku. W tym roku zarobiła już 35 mln dol. na własnej linii odzieży Dereon, własnych perfumach oraz licznych kontraktach reklamowych z takimi firmami, jak: L?Oréal, DirecTV czy General Mills.

Justin Bieber i jego nowe...damskie perfumy Justin Bieber i jego nowe...damskie perfumy kolaż Lula.pl

Justin Bieber

Biberomania dotarła także nad Wisłę. Mało która trzynastolatka nie chciałaby mieć czegoś, co przypomina młodego Kanadyjczyka. Bieber ma imponujący asortyment produktów, które sprzedaje lub którym udziela swojego wizerunku. Czapeczki, koszulki z nadrukiem, a nawet lalki z własną podobizną i damskie perfumy - nie ma rzeczy, których młody gwiazdor by nie sprzedał. Do długiej listy dołączyły także... lakiery do paznokci. Linia inspirowana tytułem piosenki ''One Less Lonely'' i promowana przez Kanadyjczyka, którą wypuściła firma OPI, okazała się prawdziwym hitem. Nastolatki na całym świecie oszalały na ich punkcie. Justin świadomy swojej wartości rynkowej podpisał niedawno lukratywny kontrakt z rodziną Kate Middleton, która będzie sprzedawała gadżety z wizerunkiem młodego gwiazdora. W tym roku z tytułu sprzedaży tych produktów młody gwiazdor zarobi aż 53 mln dol. - szacuje ''Forbes''

Zdjęcie reklamujące 'Hot Sand Collection' Gisele Bundchen na wiosnę i lato 2011  Zdjęcie reklamujące 'Hot Sand Collection' Gisele Bundchen na wiosnę i lato 2011 fot. mat. prasowe

Gisele Bündchen

Umiała rozreklamować i sprzedać cudze produkty, potrafi także zrobić to samo z własnymi. W tym roku Gisele zarobi aż 64 mln dol. - w dużej mierze dzięki sprzedaży sygnowanej własnym nazwiskiem linii bielizny Hope, brazylijskich sandałów z kauczuku Ipanema i kosmetyków do pielęgnacji skóry Sejaa.

Puff Daddy Puff Daddy AP/Charles Sykes

Diddy

Odnosił sukcesy jako muzyk, teraz odnosi je także jako biznesmen. Nie tylko jest właścicielem wytwórni Bad Boy, ale także linii odzieżowej Sean Jean, która prezentuje swoje kolekcje na światowych wybiegach mody. Diddy, jak szacuje ''Forbes'' ma zarobić w tym roku na tym aż 35 mln dol. Połowa tej sumy pochodzi z promocji wódki Ciroc, której jest twarzą. Złośliwi mówią, że nie ma rzeczy, których raper by nie zareklamował.

<iframe width="640" height="390" src="https://www.youtube.com/embed/cHQ2Jey2dA0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Maria Sharapova Maria Sharapova AP/Rob Griffith

Maria Szarapowa

Wydawać by się mogło, że królową kobiecego tenisa w świecie reklamy była Anna Kurnikowa. Nic bardziej mylnego. Jej rodaczka Maria Szarapowa zdetronizowała już dawno swoją starszą koleżankę. Szarapowa w 2011 roku zarobi 24,2 mln dol., większość tej sumy przyjdzie z firmy Nike, która płaci jej tantiemy za linię odzieży tenisowej dla kobiet.

Jennifer Aniston Lolavie Jennifer Aniston Lolavie Fot. Mat. promocyjne

Jennifer Aniston

Aktorka od lat współpracuje z producentem luksusowej wody mineralnej Smartwater. W sieci pojawił się niedawno wyjątkowy filmik zatytułowany Jenn Aniston's Sex-Tape - nietypowa, ale za to bardzo chwytliwa reklama. Gwiazda ''Przyjaciół'' do tego stopnia wyczuła potencjał finansowy tego produktu, że sama wynegocjowała sobie udziały w firmie. Można więc powiedzieć, że reklamuje swoje interesy. Co więcej, Jennifer, podobnie jak wiele innych aktorek, modelek i celebrytek także postanowiła wypuścić własne perfumy.

<iframe width="640" height="390" src="https://www.youtube.com/embed/Rc47LcvIxyI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>