Przedsiębiorstwa energetyczne coraz bardziej odpowiedzialne społecznie
Z lektury raportu wynika m.in. że 35% ankietowanych przedsiębiorstw posiada strategię na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu - wzrost o 22 pkt procentowe w porównaniu z ubiegłym rokiem. Na zadane pytania odpowiedzi twierdzącej udzieliły m.in. wszystkie spółki gazownicze. Strategii CSR nie ma 40% ankietowanych, 22% planuje jej powstanie, 3% nie ustosunkowało się do pytania.
8 przedsiębiorstw energetycznych załączyło kopię przyjętej strategii CSR (w ubiegłym roku tylko 2 firmy). Niektóre z firm, które informowały Prezesa URE o braku wyodrębnionej polityki CSR podały, że elementy strategii CSR zawarte są w ogólnej strategii firmy. Jeden z respondentów uważał, że obowiązek przygotowania strategii CSR w obszarze działań "dotyczących wspierania odbiorców wrażliwych spoczywa na instytucjach oraz organach rządowych (.) Jeśli wdrożenie powyższych działań będzie spoczywało na przedsiębiorstwie to jest to możliwe przy założeniu, że Prezes URE wyrazi zgodę na uwzględnienie całkowitych kosztów z tym związanych w przychodzie regulowanym przy kalkulacji taryfy."
Z raportu wynika, że liczniki przedpłatowe są w nikłym stopniu wykorzystywane do zabezpieczenia elementarnej ilości energii odbiorcom wrażliwym społecznie.
Lektura Raportu przynosi interesujące informacje na temat procedur i ilość wyłączeń energii (elektryczność, gaz, ciepło) odbiorcom wrażliwym społecznie. Z podanych informacji wynika, że zjawisko to występuje w skali od 3 141 do 25 255 wyłączeń (odbiorców z grupy taryfowej G - odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwach domowych). Żadne przedsiębiorstwo ciepłownicze ani gazownicze nie wskazało na wstrzymanie dostaw z tego tytułu.
Najbardziej rozpowszechnioną formą pomocy odbiorcom w 2009 r., podobnie jak w 2008 r., było: rozłożenie należności głównej na raty, rozłożenie należności głównej wraz z odsetkami na raty oraz zawarcie porozumienia o spłacie długu, przy czym dodatkowo stosowano również pomoc w formie rozłożenia odsetek na raty. Ponadto, w stosunku do większej, niż w poprzednio, ilości odbiorców zaniechano windykacji należności. Koszty świadczonej odbiorcom pomocy, które kształtowały się na poziomie od 238 - 300 PLN do ponad 2,7 mln PLN w 2008 r. znacznie wzrosły i wynosiły od 685 - 965 PLN do około 5,7 mln PLN w 2009 r.
-
Apokaliptyczne obrazy i "kod czerwony". Dym z Kanady paraliżuje USA
-
Jest decyzja RPP. Prognoza pogody dla kredytobiorców: Gorąco
-
Zmniejsz rachunki i ślad węglowy, zwiększ swoje zyski. Gigant technologii ma rozwiązanie dla twojego domuMATERIAŁ PROMOCYJNY
-
Fin przekroczył dozwoloną prędkość o 32 km. Otrzymał 120 tys. euro mandatu
-
Kaczyński: Droga do emerytur stażowych jest otwarta
- Susza w Polsce. Wyschnięte rzeki i dramatyczny poziom wilgotności gleby
- Węgry. Inflacja "znacząco spadła". Nadal jest najwyższa w UE
- Kolejna fala strajków na jednym z największych lotnisk w Europie [DATY]
- Niedługo ogromne ćwiczenia NATO. Nawet 800 lotów dziennie zmieni trasę
- Wyższy zasiłek chorobowy już od lipca. Ile dostaną pracownicy na L4?