PB: W dwa lata podbili polski rynek komputerów. Ogromny sukces Lenovo

Co czwarty komputer sprzedawany nad Wisłą jest produkowany przez Lenovo - donosi ?Puls Biznesu?. Chińska firma podbiła polski rynek, i to w rekordowo krótkim czasie dwóch lat.

Ponad dwa lata temu Lenovo miało 3-procentowy udział w polskim rynku, zajmując jedno z ostatnich miejsc na liście producentów komputerów. Teraz kontroluje 23 proc. polskiego rynku komputerowego.

Jak zauważa "Puls Biznesu", Chińczycy zdobyli fotel lidera na bardzo trudnym rynku - w pierwszej połowie tego roku rynek pecetów skurczył się nad Wisłą o 10 proc. Sukces marki jest również imponujący na tle osiągnięć konkurencji. Dwóch kolejnych dostawców w rankingu największych sprzedawców komputerów w Polsce ma udziały w rynku nieco powyżej 11 proc.

Zdaniem gazety sukces Lenovo wynika między innymi z tego, że kiedy rozpoczął się boom na tablety, duzi gracze odpuścili sobie rynek komputerów i wykorzystała to chińska spółka. Ma obecnie największe portfolio modeli komputerów w sprzedaży. Oferuje też dobre ceny i prowadzi skuteczne akcje promocyjne.

Lenovo ma też kolejne plany związane z Polską. Chce zostać graczem numer dwa na polskim rynku tabletów.

Więcej o: