Pierwszy samolot Air Polonii do Wrocławia Boeing 737-400 wystartuje dzisiaj o godz. 7.10 z lotniska w Warszawie, a po przylocie i przerwie - o godz. 8.35 poleci z powrotem do stolicy. Popołudniowy lot z Wrocławia do Warszawy jest o godz. 18.40. Dzisiaj ruszają też przeloty Air Polonii z Warszawy do Gdańska, a za tydzień spółka planuje uruchomienie dwóch zagranicznych lotów - z Poznania i Katowic do Londynu.
Najtańszy bilet na krajowe przeloty Air Polonią ma kosztować 19,99 zł, a najdroższy 235 zł w jedną stronę. Do tego trzeba doliczyć ok. 55 zł opłaty lotniskowej. W ofercie są też przeloty w ramach abonamentu dla firm i złote bilety linii.
W pierwszych trzech miesiącach działalności szefowie pierwszej polskiej taniej linii liczą na co najmniej 50-proc. obłożenie. - Ale po zamówieniach widać, że już jest lepiej. Szczególnie popularne są loty do Londynu - na niektóre rejsy już nie ma biletów - przyznaje Tomasz Sudoł, prezes zarządu Air Polonii.
Jednak na razie nie będzie można polecieć z Wrocławia bezpośrednio do Londynu. Na listopadowej konferencji szefowie Air Polonii tłumaczyli, że nie uruchomili przelotów na tej trasie, bo Wrocław jest za mało promowany w Londynie, a poza tym inne porty lotnicze zaproponowały im lepsze warunki. Kilka godzin po konferencji prasowej razem z szefami Portu Lotniczego we Wrocławiu napisali jednak oświadczenie, że podjęli decyzję o uruchomieniu regularnej linii przewozowej Wrocław - Londyn.
Fryderyk Krukowski, wiceprezes wrocławskiego Portu Lotniczego: - Przedstawiliśmy Air Polonii atrakcyjną cenowo ofertę i czekamy. Poza tym zaproponowaliśmy, że wszystkie bilety po 19,99 zł będą miały 80-proc. zniżkę na opłaty lotniskowe.
Tomasz Sudoł: - Prezydent Wrocławia obiecał nam wprawdzie większą promocję miasta, ale na razie nie podjęliśmy żadnych decyzji w tej sprawie i nie ustaliśmy daty pierwszego lotu z Wrocławia do Londynu. Poza tym zastanawiamy się, czy zamiast kolejnego lotu do Londynu nie lepiej uruchomić przelotów z Paryża czy Brukseli.
Na decyzję w tej sprawie trzeba więc będzie poczekać. Na razie Air Polonia zapowiada, że za kilka dni uruchomi dodatkowe loty na trasie Wrocław - Warszawa. Wtedy jeden z samolotów spółki będzie "nocował" we Wrocławiu i tu będzie przechodził codzienną kontrolę. Potrzebna jest jednak odpowiednia baza z certyfikatem, usytuowane w pobliżu lotniska mieszkania dla mechaników i noclegi dla załogi. - Właśnie kończymy załatwianie tych spraw. Wkrótce powinniśmy być gotowi - mówi Tomasz Sudoł.