"PB": Żabka inwestuje w sieć minidelikatesów

Większość firm w czasach spowolnienia wstrzymuje inwestycje. Żabka Polska uznała jednak, że jest to dobry moment na ofensywę.

Żabka Polska należąca do czesko-słowackiej grupy Penta Investment planuje budowę nowej sieci sklepów pod marką Freshmarket. W tym roku chce ich uruchomić 15, w 2010r. 50.

Jak podaje "Puls Biznesu" , Freshmarket pod względem oferty zaistnieje między sieciami dużych sklepów delikatesowych typu Alma, Bomi czy Piotr i Paweł a supermarketami typu Polomarket, Eko czy Chata Polska. Pod względem jakości Freshmarket ma być zbliżony do segmentu premium.

- Segment średnich sklepów spożywczych, jaki zamierza zaatakować Żabka Polska, wbrew pozorom trzyma się bardzo mocno. Nowa marka sklepów może w nim odnieść sukces, ale tylko pod warunkiem szybkiego tempa ekspansji i wyróżnienia się na tle konkurencji nową, wysoką jakością, i to przy rozsądnych cenach. A to nie jest wcale proste - mówi ekspert do spraw rynku handlowego, chcący zachować anonimowość.