Point Group tnie prognozy, ale zakłada joint-venture z... firmą Murdocha

Platforma Mediowa Point Group (PMPG) obniżyła prognozę wyników finansowych na 2009 r., poinformowała spółka. PMPG zakłada, m.in. że zysk operacyjny wyniesie 18 mln zł wobec 29,95 mln zł spodziewanych poprzednio.

"Skorygowana prognoza zakłada przychody ze sprzedaży na poziomie 88 mln zł oraz zysk operacyjny na poziomie 18 mln zł. Oznacza to wzrost przychodów w stosunku do wyników 2008 r. o 24,6 proc. (70,7 mln). Zysk operacyjny wzrośnie natomiast jedynie ponad dwukrotnie - o 131% (z 7,8 mln), podobnie jak zysk brutto, który ma wynieść 18,6 mln, co również daje wzrost o 131% w stosunku do roku 2008 (8,04 mln)" - czytamy w komunikacie.

Poprzednia prognoza, opublikowana w marcu zeszłego roku, zakładała że spółka w 2009 r. osiągnie przychody ze sprzedaży na poziomie 116,4 mln zł a wynik operacyjny na poziomie 29,95 mln zł. Zysk brutto miał wynieść 30,19 mln zł.

"Istotna część przedstawionych w 2008 r. prognoz była opracowana z uwzględnieniem intensywnego rozwoju spółki w zakresie nowych mediów, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu. Przygotowana jeszcze w 2007 r. internetowa strategia spółki jest wdrażana konsekwentnie, ale ze znaczącym opóźnieniem" - czytamy dalej.

Spółka podała, że opóźnienie wynika z mniejszej ilości dostępnych środków finansowych niż spółka zakładała w swoim cash flow (na mniejsze o ok. 50% wpływy z emisji nałożyła się konieczność większego kredytowania partnerów biznesowych, co jest wprawdzie praktyką na rynku mediów - jednak terminy płatności uległy niespotykanym dotąd wydłużeniom).

Platforma Mediowa Point Group miała 12,71 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2009 roku wobec 3,85 mln zł zysku rok wcześniej.

Point Group i Fox International Channels mają utworzyć spółkę joint-venture

Platforma Mediowa Point Group (PMPG) podpisała z firmą Fox International Channels wstępne porozumienie (Memorandum of Understanding) w sprawie stworzenie spółki joint-venture, która ma oferować m.in. usługi reklamowe w internecie, poinformowała spółka w piątek.

"Firma Fox International Channels wniesie do spółki know-how i infrastrukturę techniczną, w tym technologie publikowania reklam w Internecie, umożliwiając ich sprzedaż. Ponadto zagwarantuje stałą liczbę odwiedzin z własnej sieci reklamowej. Kierując swoje usługi do wydawców, reklamodawców i nabywców mediów .Fox Networks oferuje możliwość tworzenia materiałów wideo, które są następnie przesyłane drogą internetową lub za pośrednictwem telefonów komórkowych" - czytamy w komunikacie.

Fox International Channels, jest spółką będącą multimedialnym ramieniem News Corporation, zajmującą się produkcją i dystrybucją kanałów płatnej telewizji oraz treści i usług cyfrowych w Internecie i za pośrednictwem telefonii komórkowej na rynku międzynarodowym.

Nowa spółka joint-venture ma wykorzystywać nazwę ".Fox Networks".

Nowo założona spółka będzie spółką zależną PMPG. Udziałowcy spółki typu joint venture wniosą do nowej spółki wszystkie polskie zasoby internetowe (powierzchnię reklamową), jakie znajdują się pod ich kontrolą.