KiK - odzieżowy gigant z Niemiec debiutuje w Polsce i rzuca wyzwanie H&M
Niemiecki gigant sprzedający tekstylia w ponad 3 tys. sklepów w Europie otworzył swój pierwszy sklep w Polsce. KiK, czyli Kunde ist König (po polsku "klient to król"), to przewodni motyw dostawcy tekstyliów. W ofercie sklepów KiK oprócz odzieży damskiej, męskiej, dziecięcej i niemowlęcej znaleźć można kosmetyki, zabawki oraz akcesoria i tekstylia domowe.
- Pragniemy pozyskać udziały w kolejnych rynkach, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Wejście na polski rynek jest ważnym krokiem, biorąc pod uwagę naszą strategię rozwoju - mówi Piotr Urbański, dyrektor generalny KiK Polska. Przewiduje on, że KiK ma duże szanse rozwoju w naszym kraju. - Jesteśmy optymistami w kwestii rozpoczęcia naszej działalności w Polsce. Z niecierpliwością oczekujemy na wyzwanie związane z wprowadzeniem marki KiK na kolejny rynek zagraniczny oraz z przekonaniem nowych klientów, że moda i ubrania niekoniecznie muszą być drogie - dodaje Urbański.
Firma KiK posiada ponad 3,1 tys. sklepów, głównie w Niemczech, ale także w Austrii, Czechach, Słowenii, Słowacji, Chorwacji i na Węgrzech. Długoterminowy cel zakłada prowadzenie 4 tys. oddziałów w całej Europie. Na rodzimym rynku KiK plasuje się w pierwszej dziesiątce największych koncernów odzieżowych, a roczne obroty finansowe spółki sięgają ponad miliarda euro. Sieć dyskontów kontrolowana jest przez Grupę Tengelmann, do której należy w Polsce sieć sklepów budowlanych OBI. Wcześniej koncern zarządzał siecią spożywczą Plus, jednak kilka lat temu została ona sprzedana właścicielowi sieci Biedronka.
Konkurenci prosto z Niemiec
Ambitne plany KiK w Polsce zakładają konkurowanie z największymi graczami na naszym rynku odzieżowym. - Naszymi głównymi konkurentami będą w Polsce H&M, Pepco, Takko czy C&A - zaznacza Janina Hoffmeister z biura prasowego KiK w Niemczech.
KiK chce walczyć o klientów przede wszystkim niskimi cenami. Jak podaje biuro prasowe, ceny artykułów odzieżowych zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn będą się wahały w granicach 44,99-124,99 zł. Najtańsze w kolekcjach mają być koszule i T-shirty - ich cena wynosić będzie od 11,99 do 64,99 zł.
Koncern przyznaje, że po otwarciu pierwszego sklepu w Środzie Wielkopolskiej nie ma wybranych konkretnych lokalizacji pod nowe sklepy. - Jesteśmy obecnie w trakcie wyszukiwania terenów i negocjacji z ich właścicielami. Nie możemy na razie wymienić konkretnego miejsca - dodaje Hoffmeister. Mówi jednak, że początkowo sieć chce rozwijać się przede wszystkim w mniejszych miastach.
Jak na te plany zapatruje się konkurencja? - Będziemy się oczywiście przyglądać działaniom KiKa, niemniej jednak kontynuujemy założoną strategię ekspansji, otwierając około 80 nowych sklepów PEPCO rocznie i budując ogólnopolską sieć 600 placówek do 2014 roku. Tak jak dotychczas, będziemy prowadzić marketing ukierunkowany przede wszystkim na zaspokajanie potrzeb klientów- mówi Marcin Stańko, członek zarządu PEPCO Poland Sp. z o.o. PEPCO to także odzieżowy dyskont i największa bezpośrednia konkurencja KiK - obecnie ma 334 sklepy w całej Polsce.
-
Węgry zaskoczyły. Inflacja "roztrzaskała oczekiwania rynku". Bazowa jest jeszcze wyższa
-
Dodatek do emerytury po 65. roku życia. O co mogą ubierać się seniorzy? Ile można zyskać?
-
40 tys. zł na nowy piec i uszczelnienie okien. Gminy zbierają wnioski do programu "Ciepłe Mieszkanie"
-
Jest nowy prezes Elektrowni Nowe Jaworzno. Dzień po awarii, której istnienia Tauron zaprzeczył
-
Dodatek do emerytury za urodzenie dziecka nie dla każdego rodzica. Komu przysługuje?
- Wstrzymane dostawy ropy przez rurociąg Przyjaźń. Słowacka rafineria potwierdza
- Jacek Sasin chce "odbudować polski przemysł stalowy". Ogłasza inwestycję wartą 5 mld zł
- Komisja Europejska potrąciła Polsce z unijnych funduszy 63 mln euro
- Awantura w Jaworznie. Politycy PO zagłuszani przez związkowców "Solidarności"
- Najpotężniejszy laptop w portfolio Huawei już w Polsce. Wygląda rewelacyjnie, kosztuje krocie