Wpadka nutelli w USA. Rozdają odszkodowania za tysiące słoików z czekoladowym kremem

Koncern Ferrero przygotował dla swoich klientów w Stanach Zjednoczonych rekompensaty związane z niewłaściwymi reklamami towaru. Każdy, kto wypełni formularz w internecie, otrzyma 4 dolary za każdy kupiony słoik nutelli. Koncern przeznaczył 3 mln dolarów na wypłacenie klientom odszkodowań

Porozumienie osiągnięto w dwóch rozprawach sądowych w Stanach Zjednoczonych w zakresie oznakowania opakowania, reklamy i działań marketingowych związanych z produktem nutella. Zdaniem sądu działania koncernu Ferrero w USA mogły wprowadzać klientów w błąd. Zgodnie z orzeczeniem sądu konsumenci kupujący nutellę mogli błędnie sądzić, że jest to produkt zdrowszy, niż pokazują badania. Osoby, które kupiły jedno opakowanie musu z czekolady i orzechów, mają prawo uzyskać 4 dolary od koncernu Ferrero. Ci, którzy kupili więcej opakowań, mają prawo zgłosić w formularzu prośbę o zwrot 20 dolarów - to maksymalna suma, jaką można otrzymać od koncernu Ferrero.

Akcja dotyczy wszystkich klientów, którzy kupili nutellę w stanie Kalifornia pomiędzy 1 sierpnia 2009 roku a 23 stycznia 2012. W przypadku pozostałych stanów rekompensata przyznawana jest za kupno produktu od 1 stycznia 2008 roku do 3 lutego 2012. Co ciekawe, aby uzyskać rekompensatę od koncernu Ferrero, nie trzeba przedstawiać żadnych rachunków. Aby otrzymać pieniądze, wystarczy tylko wypełnić specjalny formularz na stronie internetowej.

Pierwsi chętni

Na Twitterze pojawiły się pierwsze wpisy mówiące o skorzystaniu z akcji prowadzonej przez Ferrero. - To były najłatwiej zarobione pieniądze w moim życiu. Otrzymałem 20 dolarów po wypełnieniu formularza w internecie. Wszystko zajęło 20 sekund i nawet nie trzeba przesyłać rachunku za kupione nutelle - napisał na Twitterze Zerohedge.

Czego już nigdy nie kupi pokolenie Facebooka? Telewizor, komputer... >>

Więcej o: