Lidl nauczy nas robić desery. Nowa kulinarna gwiazda dołącza do Okrasy i Pascala

Paweł Małecki został nową twarzą Lidla. Znany cukiernik dołączył do Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy i będzie promował desery. To ciąg dalszy akcji promocyjnej znanej niemieckiej sieci dyskontów.

Kucharze promujący znane sieci spożywcze byli reklamowym hitem ubiegłego roku. Jako pierwsze na znaną postać ze świata gastronomii postawiło Tesco, którego twarzą jest od marca ubiegłego roku Robert Makłowicz. Brytyjczyków przebił jednak Lidl, który w lipcu uruchomił reklamowy projekt "Pascal kontra Okrasa". Jego start odbił się szerokim echem w mediach, bo początkowo w reklamach nie padła nazwa Lidla, a wiele osób sądziło, że to po prostu reklama kolejnego telewizyjnego show z kucharzami.

Idea kampanii reklamowej była prosta - przez 52 tygodnie Okrasa i Brodnicki proponują klientom sieci po jednym prostym przepisie na wykwintne dania, a Lidl w tym samym czasie obniża ceny w swoich sklepach na składniki tych potraw. Przy okazji tej akcji reklamowej Lidl mocno postawił na marketing - z wyliczeń Kantor Media wynika, że w drugim półroczu ubiegłego roku wydatki Lidla na reklamę w radiu, telewizji i prasie wzrosły w skali roku aż o 45 mln zł w porównaniu z ubiegłym rokiem. Akcja okazała się sukcesem, obroty należącej do grupy Schwarz sieci dyskontów (w Polsce jest też właścicielem Kauflandu) wzrosły, dlatego Lidl postanowił rozszerzyć swoją akcję promocyjną na ciasta i desery.

Czytaj więcej: Makłowicz kontra Pascal i Okrasa. Wojna sieci o klientów w tle promocji gotowania

Rekordzista z księgi Guinnessa piecze mazurki

- Jesteśmy świadomi, że słodki kontent przyciąga - wiele osób najpierw uczy się gotować, potem piec lub na odwrót. Wprowadzenie do naszego kucharskiego duetu mistrza cukiernictwa jest więc konsekwencją prowadzonego przez nas projektu o charakterze edukacyjnym - mówi Anna Biskup, PR manager z Lidl Polska.

Stąd zaangażowanie do projektu Pawła Małeckiego, który w przeszłości zasłynął jako autor największego tortu weselnego świata, zapisanego w Księdze rekordów Guinnessa.

Pierwsze reklamy z Małeckim pojawiły się w telewizji i innych mediach 9 marca. Lidl zapowiada, że znany cukiernik ma podawać przepisy raz w tygodniu, tuż przed weekendem. Mechanizm jest taki sam jak w przypadku Okrasy i Brodnickiego - desery będzie można zrobić z produktów dostępnych w Lidlu - będą one eksponowane w promocyjnej gazetce i sprzedawane w specjalnych, niższych cenach.

Na pierwszy ogień poszły przepisy na desery związane z Wielkanocą: babę wielkanocną, mazurek migdałowo-kajmakowy, sernik i makowiec drożdżowy. W promocyjnej cenie Lidl oferuje m.in. rodzynki sułtańskie i margarynę.

- Polacy chętnie gotują, ale także pieką we własnych domach dla siebie, swoich rodzin i przyjaciół. Potwierdza to także liczba programów kulinarnych emitowanych w telewizji, których popularność nie słabnie. Poprzez nasz projekt chcemy uczyć Polaków gotowania i pieczenia, żeby nie musieli poszukiwać smaków poza domem, a tworzyli je w swojej kuchni - komentuje Anna Biskup z Lidla.

Okrasa i Pascal zostaną na dłużej?

Czy pojawienie się w reklamach Lidla nowej postaci oznacza, że cała trójka będzie dłużej reklamowymi twarzami sieci handlowej? Pierwotnie akcja promocyjna miała trwać 52 tygodnie, co oznacza, że jej zakończenie jest planowane na sierpień. Lidl nie zdradza, czy przedłuży umowy z dwójką kucharzy, zapewnia jedynie, że "cały czas mają jeszcze wiele nowych, ciekawych przepisów, które chcemy wspólnie przekazać Polakom".

Więcej o: