Folia w kiełbasie z Carrefoura. "Gwarancja świeżości i wysokiej jakości wyrobu"

Była już konina w wołowinie, drób w wieprzowinie, trutka na szczury w mleku (nieszkodliwe ilości), teraz idziemy krok dalej. A właściwie idzie Carrefour. Jeden z czytelników bloga Piotra Miączyńskiego supermarket.blox.pl przesłał zdjęcie kiełbasy kupionej w Carrefourze, który wyróżniała folia wystająca z jej samego środka

- Witam, takie cudo znalazłem w kiełbasie kupionej wczoraj w Carrefour Targówek - napisał do mnie pan Piotr. Na pytania znajomych, dlaczego grilluje tę kiszkę na grzejniku, pan Piotr odpowiada grzecznie: a widzicie, co jest w środku? A w środku kiełbasy jest folia.

Postanowiłem zapytać sieć Carrefour, skąd tak niekonwencjonalny sposób opakowania produktów - niekonwencjonalny, czyli od wewnątrz. Chyba że jest to folia specjalnego przeznaczenia. Skoro są jogurty z bakteriami L. casei, to może Carrefour robi kiełbasę z wkładką foliową poprawiającą trawienie...

Oto i odpowiedź:

"W nawiązaniu do Pana pytania chcieliśmy uprzejmie poinformować, że wędliny produkowane w wędzarniach hipermarketów Carrefour to produkty własne Carrefour, wytwarzane bezpośrednio przez placówki sieci. Nie są one produktami marki własnej Carrefour, wytwarzanymi pod logo sieci przez współpracujących z nami dostawców. Produkty wędzarni własnych Carrefour są produkowane na miejscu, w wydzielonych pomieszczeniach na zapleczu sklepu objętych szczególną procedurą sanitarną, z mięsa dostarczanego przez atestowanych dostawców współpracujących z Carrefour. Ma to zagwarantować świeżość i wysoką jakość wyrobu - produkty wędzarni własnej produkowane są bez udziału konserwantów, barwników, dodanej wody i sztucznych wypełniaczy - oraz atrakcyjną cenę. Dostarczane mięso jest zabezpieczone folią przed zanieczyszczeniem i znajduje się w kartonie, aby nie zostało uszkodzone w trakcie transportu.

Do opisanej przez Pana sytuacji doszło najprawdopodobniej w efekcie niefortunnego rozcięcia foliowego opakowania mięsa, w wyniku czego fragment folii dostał się do maszyny mielącej mięso. Mamy do czynienia z incydentalnym błędem pracownika, za który serdecznie przepraszamy. Wyrażamy ubolewanie nad tym, że doszło do wspomnianej sytuacji, dbamy bowiem o to, by produkty Carrefour charakteryzowały się wysoką jakością i spełniały oczekiwania naszych klientów. Dołożymy wszelkich starań, żeby podobna sytuacja nie pojawiła się w przyszłości.

Jesteśmy zdecydowani zrekompensować klientowi wynikające z tego niefortunnego zdarzenia nieprzyjemności, dlatego zwracamy się z prośbą o udostępnienie danych klienta - do wiadomości upoważnionych do zajęcia się sprawą osób.

Biuro Prasowe Carrefour Polska".

Jasne, że takie przypadki się zdarzają. Ja jednak jestem ciekaw, na ile zostałaby pozwana w podobnym przypadku sieć Carrefour w USA. I jakie odszkodowanie musiałaby zapłacić.

Tekst pochodzi z bloga Piotra Miączyńskiego supermarket.blox.pl

Masz problemy ze sklepem, dostawcą usług kablówki albo operatorem komórkowym? Źle naliczono ci opłaty na rachunku, masz wątpliwości, czy postąpiono wobec ciebie fair, czujesz się nabity w butelkę? Napisz do nas - postaramy się pomóc w ramach naszej akcji interwencji konsumenckich: kasochron@gazeta.pl Czytaj więcej w serwisie pieniadze.gazeta.pl

Więcej o: