McDonald's ma problem. Młodzi w USA już nie chcą jeść hamburgerów

Najnowsze badania branżowego magazynu Ad Age pokazują, że wśród młodych Amerykanów poziom rozpoznawalności znanej sieci McDonald's jest coraz niższy. Z serwującą hamburgery sieciówką wygrywają m.in. Subway, Pizza Hut czy KFC. Dlatego McDonald's stara się ponownie odświeżyć swój wizerunek, by zachęcić do częstszego bywania w swoich barach przedstawicieli kluczowej dla swojego biznesu grupy wiekowej 18-34 lata.

W grupie wiekowej 18-34 lata wśród osób, które w ostatnim miesiącu korzystały z sieci fast food, McDonald's uplasował się na siedemnastym miejscu wśród sieci fastfoodowych. Ranking BrandIndex Buzz Ranking wygrał Subway, a za nim uplasowały się m.in. Pizza Hut, Burger King, Wendy's, KFC czy Taco Bell. Lepiej McDonald's wypadł w zestawieniu wśród klientów powyżej 35. roku życia. Tutaj pierwsza trójka była taka sama jak w młodszej grupie, a na czwartym miejscu znalazł się właśnie McDonald's.

Nieprzerwanie od trzech lat zwycięzcą zestawienia jest Subway. McDonald's dzięki nowym kanapkom - w tym np. McWrap w kilku wersjach kalorycznych (od 300 do 600) - planuje konkurować z najlepiej rozpoznawaną marką fastfoodową w USA. McWrap ma być symbolem, że McDonald's stawia na bardziej zdrowe i mniej kaloryczne potrawy - sieć liczy, że będzie to największa premiera tego roku w sieciowych fast foodach.

- Nasi klienci powtarzają, że oczekują większego wyboru. Aż 22 proc. najmłodszych klientów (w wieku 18-34 lata) powiedziało, że jeżeli nie wprowadzalibyśmy McWrapa, poszliby do Subwaya - powiedzieli przedstawiciele McDonald's.

Nie tylko McDonald's ma jednak problemy z dotarciem do młodych klientów. Z podobnym zjawiskiem borykają się Coca-Cola i Gatorade. Ponad połowa konsumentów w wieku 18-34 lata sięga po te napoje przynajmniej raz w miesiącu. Gatorade próbuje pozyskać klientów poniżej 24 lat - 57 proc. z nich kupuje napój raz w miesiącu. Coca-Cola walczy o osoby powyżej 25. roku życia. W tym przypadku 55 proc. klientów wypija colę przynajmniej raz w miesiącu. Coca-Cola od kilku lat prowadzi agresywną kampanię mającą na celu pozyskanie młodych klientów. Firma skoncentrowała się na promocji muzyki, jest bardziej obecna w mediach społecznościowych.

Więcej o: