Dżin marki własnej od Aldiego lepszy od markowej konkurencji

Alkohol z sieci dyskontowej Aldi za 9,65 funta za butelkę zdobył srebrny medal w International Spirits Challenge - najbardziej cenionym, międzynarodowym konkursie alkoholi. Dalej uplasowały się m.in. słynny Bombay Sapphire czy Hendricks

Oliver Cromwell London Dry Gin marki Aldi, który kosztuje nawet pięć razy mniej od konkurentów, wygrał z rywalami w tzw. ślepym teście, w którym jurorzy nie wiedzieli, jakiej marki alkohol oceniają. Dżin od Aldiego zdobył srebrny medal, pokonując nawet The London No 1 Gin, który sprzedawany jest w Harrodsie za 35 funtów, czy Worship Street Whistling Shop Cream Gin, który kosztuje 55,95 funta. Pierwsze miejsce i złoty medal zdobył Bathub Gin, którego cena wynosi 32,95 funta - podał brytyjski "The Guardian". Znane na całym świecie trunki Bombay Sapphire i Hendricks zdobyły brązowe medale.

W międzynarodowym konkursie alkoholi wysoko uplasowały się także inne trunki marki własnej Aldi. Dwie wódki dyskontu zdobyły srebrne medale, a amaretto i biały rum zgarnęły brązowe odznaczenia. - Cieszymy się, że sędziowie docenili nasze trunki i uznali je za równie smaczne jak markowe produkty - cieszył się po konkursie Tony Baines, dyrektor zakupu w Aldim.

To nie pierwszy raz, kiedy dyskont zdobywa wysoką pozycję w międzynarodowych konkursach. Trzy lata temu media szeroko rozpisywały się o tym, jak Jason McAuliffe, sommelier z 25-letnim stażem, poproszony przez agencję Bloomberg o ślepy test szampanów, zachwycił się trunkiem za 13,98 funta z Lidla. Taki szampan był też sprzedawany w polskim Lidlu i kosztował 69,99 zł.

Czytaj więcej: Biedronka z Lidlem przejmują rynek wina .

[Edycja]

W odpowiedzi na powszechne pytania w komentarzach informujemy, że słownik ortograficzny PWN dopuszcza spolszczoną pisownię słowa "dżin".

Więcej o: