"Kontrowersyjni" celebryci w reklamach poważnych instytucji. Czy to się opłaca?
- Ludzie mają krótką pamięć. Dziś nikt nie pamięta, co kiedyś robili Chylińska czy Maleńczuk - mówi Marek Jaszczura, szef domu mediowego U2 Media.
W kampanii Avivy Agnieszka Chylińska przedstawiona jest jako matka i kobieta prowadząca dom. W spocie piosenkarka deklaruje, że skorzystała z ubezpieczenia zdrowotnego zaproponowanego przez doradcę Avivy i zachęca do odwiedzenia serwisu Glosrozsadku.pl.
- Po raz pierwszy pokazujemy w spocie telewizyjnym atuty ubezpieczeń zdrowotnych oferowanych przez Avivę jako uzupełnienie ubezpieczeń na życie - podkreśla Elżbieta Wójcik, wiceprezeska firmy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
Oprócz reklam w telewizji w ramach kampanii pojawią się internetowe spoty, w których doradcy Avivy opowiedzą prawdziwe historie o tym, jak pomagają klientom w podejmowaniu decyzji chroniących rodzinę. Akcja reklamowa z Chylińską wystartowała 6 maja i ma potrwać do połowy czerwca. Z nieoficjalnych informacji wynika, że współpraca z piosenkarką została zaplanowana długofalowo. Reklamy obejmują telewizję (stacje ogólnopolskie i tematyczne) oraz internet (mailingi, działania Google'a, na Facebooku i YouTubie).
Zobacz reklamę z Agnieszką Chylińską:
To nie pierwszy raz, kiedy instytucja finansowa sięga po "kontrowersyjnego" artystę. Przed dwoma laty twarzą Meritum Banku był muzyk Maciej Maleńczuk. Akcja promowała bank w ramach konkursu. Reklamy pojawiły się w internecie (na YouTubie i Facebooku), a także w radiu oraz gazetach i magazynach.
Czy korzystanie z wizerunku każdego artysty jest dla firmy opłacalne? - Pamięć ludzka jest krótka i wybiórcza. Teraz nikt nie pamięta, co w przeszłości mówili, czy jak zachowywali się artyści - mówi Marek Jaszczura. - Na dowód tego, jak krótka jest nasza pamięć, można przywołać reklamę Heyah z Leninem. Co prawda wzbudziła ona emocje, ale wiele osób nie widziało w niej nic dziwnego. Proszę wyobrazić sobie wykorzystanie wizerunku Lenina jeszcze 20 lat temu - dodaje.
Zdaniem właściciela domu mediowego U2 media poważne instytucje bardzo dokładnie dobierają celebrytów do swoich kampanii reklamowych. Do tego zarówno Chylińska, jak i Maleńczuk przeszli zauważalne metamorfozy wizerunku.
- Obecnie artyści mają dzieci i podkreślają, jak ważna jest dla nich rodzina. Nie budzą już kontrowersji. Marketingowcy obu przedsiębiorstw doszli do wniosku, że artyści idealnie wpisują się w wizerunek ich firm - podkreśla Jaszczura.
-
Dlaczego w Biedronce nie ma już chipsów Lay's? Firmy szukają kompromisu
-
Import z Rosji w marcu najwyższy od lat. Tusk "uderzony informacją", Fogiel mu odpowiada
-
Inflacja szaleje, a Karczewski: Masło wcale nie aż takie drogie. "Widzę bardzo duży ruch w sklepach"
-
Rząd przyjął projekt ustawy ws. wakacji kredytowych. W takiej formie to jawny śmiech w twarz Glapińskiego
-
KE przedstawia plan na uniezależnienie energetyczne od Rosji. W ruch pójdzie 300 mld euro
- ZUS. Waloryzacja składek do obliczenia emerytury już w czerwcu. Zmiana dla 24 mln Polaków
- Rzecznik rządu Piotr Muller: Wypłata środków z KPO możliwa we wrześniu
- Japonia. Przypadkowo otrzymał 43,6 mln jenów zasiłku. Wszystko przepuścił w kasynie
- Co piąte konto na Twitterze to fake? Elon Musk próbuje zbić cenę za portal
- Świadczenie przedemerytalne. Można stracić pieniądze. Zbliża się ważny termin