LPP podbije Bliski Wschód? W przyszłym roku pierwsze sklepy Reserved
Wiceprezes zarządu LPP w rozmowie z nami powiedział, że na Bliskim Wschodzie od wielu lat funkcjonują także firmy oferujące wyroby z przedziału cenowego, w którym plasują się marki LPP - Reserved, House, Mohito, Cropp, Sinsay i Promostars. Ponad 30 proc. całkowitej sprzedaży koncernu LPP pochodzi z rynków zagranicznych. Ten udział wkrótce może się zmienić, wraz z wejściem spółki do pierwszych krajów w regionie.
- Na Bliskim Wschodzie znajdziemy odzież wielu marek masowych, działających także na rynku polskim. Proszę pamiętać, że w tych krajach pracuje na co dzień wiele osób z zagranicy, pochodzących z Europy, Azji czy Ameryki. Odbiorcami są nie tylko obywatele tych państw, ale także osoby z innych regionów. W każdym społeczeństwie znajdują się odbiorcy i drogich produktów, i tych o bardziej masowym charakterze - mówi Pachla.
Nowe sklepy marek LPP będą wyłącznie punktami franczyzowymi. Dlaczego? - Wszystkie firmy oferują tam swoje wyroby w kooperacji z lokalnymi franczyzobiorcami. Prawo w tym regionie jest tak skonstruowane, że zagraniczny inwestor (przynajmniej w dziedzinie handlu zagranicznego) nie może mieć w podmiocie gospodarczym przeważającej ilości głosów, a co za tym idzie - preferowany jest model franczyzowy. Wykształciła się grupa przedsiębiorców, którzy chcą reprezentować różne marki odzieżowe w tym regionie, organizują sieć sklepów, budują je i prowadzą w kooperacji z właścicielami marek dostarczającymi towary - dodaje Pachla.
Pierwsze franczyzowe sklepy Reserved mają zostać otwarte już w przyszłym roku. Spółka nie ustaliła jeszcze szczegółów, które marki będą sprzedawane na Bliskim Wschodzie. - Precyzyjnie określimy, jakie marki umieścimy w tym regionie, dopiero w końcowej fazie negocjacji z franczyzobiorcą - mówi Pachla. Kto będzie konkurował z markami LPP? - W wielkim skrócie te same co w Polsce - dodaje.
Gorszy kwartał LPP
Właściciel marki Reserved zarobił w pierwszym kwartale na czystko 19,2 mln zł wobec 33,6 mln zł przed rokiem. Powód? Śnieżny i bardzo mroźny marzec. Pierwszy kwartał jest zawsze najtrudniejszy dla firm handlowych. Ludzie zaciskają pasa po dużych wydatkach na Boże Narodzenie, a mroźna pogoda nie zachęca do zakupów.
Jakie marki trójmiejskiej grupy cieszą się największym powodzeniem? Najwięcej zysków przynosi Reserved w kraju i za granicą - marka ta wygenerowała 52,3 proc. przychodów LPP. W samej Polsce od stycznia do marca kupiliśmy produkty Reserved za 256,4 mln zł, wydając na nie ponad 56 mln zł więcej niż przed rokiem. Lepiej radziły sobie inne marki: dla porównania Cropp sprzedał towary za 75,2 mln zł, czyli o 2,1 mln zł więcej niż przed rokiem. Z kolei House zwiększył sprzedaż w Polsce o 4,1 mln zł, do 70,6 mln zł. Szczegółowe dane na temat wszystkich marek LPP można znaleźć w prezentacji.
Czytaj więcej: LPP mniej zarobił, a kurs bije rekordy - ponad 7 tys. za akcję .
-
Kwalifikacja wojskowa. Pracownicy tych zawodów mogą dostać wezwanie
-
Polska jest zadłużona na 1 500 000 000 000 złotych. MF podało nowe dane
-
Czy Polak naprawdę mądry po szkodzie? Zdradzamy 5 mitów dotyczących bezpieczeństwa twoich pieniędzy w sieciMATERIAŁ PROMOCYJNY
-
PPK. Niższa pensja, wyższa emerytura, a do tego jeszcze podatek
-
Zamówił fałszywe produkty lecznicze z reklam. Identyczne są w Chinach
- Grzyb, który atakuje drzewa, zainfekował tchawicę człowieka
- Wzrost cen OC. Ekspert: Podwyżki mogą objąć wszystkich kierowców
- Praca w Niemczech. Jakich fachowców rzeczywiście tam potrzebują?
- Potężny system burzowy w USA. Tragedia w czasie koncertu. "Absolutny chaos"
- Mogli być jak Facebook, Microsoft i Google, ale coś poszło nie tak. Te firmy stały się cieniem dawnej wielkości [TOPtech]