Para z koszem piwa na łące. Czy Łomża nakłania do łamania prawa w reklamie?
W reklamie widzimy parę odpoczywającą na kocu na łące, nad rzeką, która, jak twierdzi, uprawia "łomżing" - tak nazywa się nowa kampania promująca tę markę. Przy nich stoi duży wiklinowy kosz pełen butelek z piwem Łomża. Z reklamy można wywnioskować, że młodzi ludzie przynieśli ze sobą piwo, aby je po prostu wypić. Problemem pozostaje jednak to, że spożywanie piwa czy innego alkoholu w miejscu publicznym grozi w Polsce karą grzywny. Czy Browar Łomża w nowej reklamie zachęca do łamania prawa? - Zdecydowanie nie można powiedzieć, że Łomża zachęca do łamania prawa i spożywania piwa "pod chmurką", ponieważ w naszej reklamie nikt nie pije piwa - mówi Maciej Ładwiński, senior brand manager Browaru Łomża.
W ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi nie znajdziemy informacji o tym, że picie alkoholu na łące jest zakazane. Artykuł 14 Ustawy wymienia miejsca, w których zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych. Wśród nich znaleźć można placówki oświatowe, środki komunikacji publicznej, zakłady pracy, ulice, place czy parki. Ustawa nie reguluje, czy spożywanie piwa na łące nad rzeką jest zakazane. A już z pewnością zakazane nie jest paradowanie z koszem pełnym butelek piwa.
Czym jest tajemniczy łomżing, który pojawia się w reklamie piwa? - Łomżing to nowa forma aktywności, która polega na luźnych spotkaniach w dowolniej grupie towarzyskiej, w dowolnym miejscu i o dowolnej porze - mówi Ładwiński. Kto ma uprawiać tajemniczy łomżing? - Kampania skierowana jest w szczególności do mężczyzn w wieku 27-35 lat, konsumentów piwa, którzy coraz częściej decydują się spróbować jakiegoś ciekawego piwa z regionalnego browaru - dodaje.
Jak udało nam się dowiedzieć, w kolejnych spotach pojawią się także reklamy nowego produktu - Łomża Lemonowe. Spoty reklamowe Łomży przez cały sezon będzie można zobaczyć zarówno w głównych stacjach (TVP, Polsat, TVN), jak również w popularnych kanałach informacyjnych i tematycznych.
Oprócz kampanii w telewizji od początku maja piwo Łomża reklamowane jest na nośnikach reklamy zewnętrznej w Warszawie oraz w Łomży. Po raz pierwszy na taką skalę Łomża promowana będzie w radiu - zarówno w stacjach ogólnopolskich oraz regionalnych na rynku macierzystym marki.
Browar Łomża należy do koncernu Van Pur, w ramach którego sprzedawane są także takie piwa jak: Brok, Karpackie, Śląskie, Zlaty Hrad, Cortes czy Van Pur.
-
"Historyczne" porozumienie "Solidarności" z rządem
-
Posłanka PiS wynajmuje mieszkanie komunalne za 116 zł. Wydała oświadczenie. Oskarża "funkcjonariuszy SB"
-
Niesamowita wyprawa Polaków. Mają za sobą już trzy zjazdy. Śledź z nami tę podróżMATERIAŁ PROMOCYJNY
-
Jest decyzja RPP ws. stóp. Co z ratami kredytów?
-
Rumuński matematyk przez lata wygrał na loterii 14 razy. Jak tego dokonał?
- Inflacja jednocyfrowa już we wrześniu? Ekspert: To bardzo możliwe
- Francja. Strajk załogi Disneylandu. "Mam 1700 euro, jestem ciągle na debecie"
- Hakerzy ujawnili dane dziennikarzy i pracowników uniwersytetów Belgii
- Kaczyński otwiera drogę do emerytur stażowych. Niedawno mówił, że nas nie stać
- Glapiński zachwycony rozwojem gospodarczym Polski. "Najlepszy od Piastów"