Lidl podbija europejski rynek polskimi produktami. Eksport za 1,25 mld zł

Polscy dostawcy we współpracy z Lidlem wyeksportowali w 2012 roku towar za ponad 1,25 mld zł. Prawdziwymi hitami za granicą są wafelki ?Roger? i parówki marki Pikok.

- Polscy dostawcy produkujący na zlecenie Lidl wyeksportowali ponad 850 mln sztuk różnych produktów - mówi Patrycja Kamińska, PR manager Lidl Polska.

Wśród produktów marek Lidl, które eksportowane są z Polski , większość stanowią artykuły spożywcze, m.in. piwo, słodycze, soki, pieczywo czy wyroby mięsne. Około 12 proc. całego eksportu ilościowego stanowią słodycze i słone przekąski. W sklepach Lidl w Europie wyjątkowo dużą popularnością cieszy się wafelek Roger - w ubiegłym roku wyeksportowano około 34 mln sztuk. Wartościowo największy udział w eksporcie stanowią wyroby mięsne, na czele z parówkami Pikok.

Na eksporcie zyskują nie tylko czołowi polscy producenci, ale także mniejsi gracze. Wśród nich jest m.in. OSM Głubczyce. - Obecnie eksportujemy jogurt Pilos do Rumunii. W ubiegłym roku było to około 4 mln sztuk, czyli ponad 1,6 tys. ton produktu. W tym roku, na ten moment osiągnęliśmy podobną wartość - mówi Jan Piechowiak, prezes zarządu OSM Głubczyce.

Z polski na zagraniczne rynki trafiają też przetwory rybne. - Łącznie eksportujemy osiem artykułów. Dostarczamy m.in. makrelę wędzoną, rolmopsy czy filety śledziowe. Do Czech wysyłamy średnio miesięcznie ponad 130 palet różnych produktów rybnych. Nasze przetwory trafiają również do Bułgarii i Rumunii czy Słowacji - mówi Andrzej Cieślik, prezes zarządu firmy Contimax.

Za granicą głównymi odbiorcami artykułów produkowanych na zlecenie Lidl przez polskich dostawców są m.in. Czechy, Rumunia, Bułgaria, Słowacja i Węgry. Produkty dostępne są również w sklepach w krajach skandynawskich, a także we Francji, Grecji i na Cyprze. - W Irlandii i Wielkiej Brytanii organizujemy dodatkowo "Tygodnie Polskie", które cieszą się ogromnym zainteresowaniem - przekonują przedstawiciele biura prasowego.

W 2011 roku Lidl wyeksportował produkty marek własnych od polskich dostawców na kwotę prawie 1 mld zł. Było to o blisko 40 proc. więcej niż rok wcześniej.

Więcej o: