Intermarché ma już 46 stacji paliw. Obiekt przy każdym supermarkecie?
Supermarkety coraz mocniej stawiają na rozwój stacji paliw przy swoich sklepach. Ilościowo udział takich stacji w rynku na koniec czerwca 2013 r. wynosił 2,5 proc. W ujęciu wartościowym jest on znacznie wyższy, a sklepowe stacje mogą kontrolować nawet 6-7 proc. sprzedaży paliw. Skąd taka różnica? Markety oferują najniższe ceny benzyny i diesla. Z danych POPiHN wynika, że ceny paliw na stacjach sieci handlowych są niższe o ok. pięciu groszy na litrze w porównaniu ze średnim poziomem krajowym.
Największą liczbę stacji w Polsce ma obecnie Intermarché (46 obiektów). Do czołówki zaliczają się również Carrefour (43 stacje), Tesco (29) czy Auchan (22). Ta ostatnia sieć planuje otworzyć jeszcze jedną stację w tym roku w ramach uruchomienia Galerii Bronowice.
Dużo większe plany rozwoju ma Intermarché. Obecny lider zapowiada otwieranie stacji - w ramach możliwości - przy większości działających w kraju supermarketów. Sieć zarządza 189 sklepami w całej Polsce.
W sierpniu pisaliśmy, że przy supermarketach Stokrotka i Kaufland zaczęły pojawiać się pierwsze stacje paliw OPN24.
. Uruchamianie stacji paliw przy supermarketach na razie nie ma być stałym elementem strategii tych sieci.
-
Nie będzie już "L4 przez internet"? "Chcemy to zmienić"
-
Zakaz sprzedaży aut spalinowych. Jest przełom
-
Jest najcenniejszym darem natury. Tak największe biznesy dbają o ochronę zasobów wodyMATERIAŁ PROMOCYJNY
-
Dwa zwroty z podatku. Skąd dwa przelewy?
-
Niemieckie koleje w ogniu krytyki. "Zapaść" w komunikacji z Polską
- Deutsche Bank jeszcze nie tonie, ale nabrał wody. Gigant może upaść?
- Ogromna asteroida przeleci w sobotę blisko Ziemi. Rzadkie zjawisko
- Gaz łzawiący i płonące radiowozy. Kolejne starcia we Francji
- Sondaż. Polacy chcą ograniczyć dzieciom dostęp do społecznościówek
- mBank i Millenium z niższym ratingiem. Negatywne perspektywy