TNS Polska: Im dłużej szukamy w sklepie czekolady, tym mniej jej kupimy
Ekspert TNS wymienia trzy mity krążące od wielu lat wśród producentów, które najwyższy czas obalić. Dotyczą one:
1. Efektywnych sposobów wpływania na nasze decyzje zakupowe.
2. Naszego czasu spędzonego w sklepie na szukaniu produktu.
3. Decyzji zakupowych, które podejmujemy spontanicznie przy półce z artykułami.
Co to oznacza w praktyce? Okazuje się, że im szybciej klient będzie mógł znaleźć w sklepie interesujące go produkty, im szybciej będzie miał też możliwość wyboru spośród dostępnych opcji np. czekolady, tym większa szansa na kupno, a także na wyższą wartość koszyka.
To duża zmiana w myśleniu o zakupach. Dotąd sprzedawcy często zmieniali wystrój i porządek swoich sklepów. Byliśmy zmuszeni przejść wiele metrów w gąszczu półek i alejek, zanim trafiliśmy na to, co chcieliśmy kupić. Co więcej, najpotrzebniejsze artykuły znajdowały się zazwyczaj w najdalszych częściach sklepu. Żeby kupić mleko, przechodziliśmy obok stoisk z chemią czy słodyczami. To często zwiększało potencjalny zakup. Teraz okazuje się, że takie myślenie było błędne.
- Jednocześnie krótszy czas spędzony przy półce i mniej wysiłku włożonego w proces poszukiwania przekładają się na wzrost satysfakcji nabywcy, dla którego zakupy stają się łatwiejsze i przyjemniejsze - mówi Marcin Sznajder. - Poszukiwanie jest bowiem procesem negatywnym. Im szybciej znajdziemy w sklepie czekoladę, tym więcej jej kupimy - kończy.
Pieniądze.gazeta.pl - polub nas na Facebooku >>>
Chcesz na bieżąco dowiadywać się o najnowszych wydarzeniach? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE na Androida | Windows Phone | iOS
-
Trzęsienie ziemi w Turcji i Syrii. Wyjaśniamy, co się stało
-
Waloryzacja emerytur. W tym tygodniu ważne informacje dla emerytów
-
Ceny piwa wzrosły, bo browary podniosły kaucję za butelkę po piwie do 1 zł
-
Myśliwce F-16 nad Warszawą. Internautów zaciekawił także inny samolot
-
"Mówienie, że dłuższa praca na pewno wam się opłaci, jest mamieniem ludzi"
- Google tworzy rywala dla ChatGPT. Poznajcie Barda
- Smerfy z Kinder Niespodzianek są warte kilkanaście tysięcy euro
- Onet: Sokołów stosował przemoc wobec zwierząt. Firma odpowiada
- Wakacje 2022. Polacy płacili dużo więcej, ale nie zrezygnowali z luksusu
- Bosak przestraszył się, że Unia zmusi go do jedzenia świerszczy. Wyjaśniamy, jak jest na serio