KFC vs. McDonald's, czyli wojna o podniebienia polskiego konsumenta

AmRest, właściciel popularnej sieci fast food KFC, chce w ciągu najbliższych kilku lat wybudować w Polsce do 250 nowych lokali! Gruszek w popiele nie zasypuje też jego konkurent McDonald's, który swoich szans szuka głównie w restauracjach otwieranych przy nowo wybudowanych autostradach
Obecnie w całej Polsce jest ponad 150 lokali KFC serwujących dania z kurczaka. Jednak właściciel tej sieci - spółka AmRest - uważa, że w naszym kraju jest miejsce na znacznie więcej restauracji z logo pułkownika Sandersa. Jak powiedział w rozmowie z Gazetą Giełdy "Parkiet" Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu, docelowo na polskim rynku może istnieć nawet 300-400 restauracji KFC! To więcej lokali niż posiada obecnie niekwestionowany lider pośród sieci fast food, czyli McDonald's - według danych z oficjalnej strony internetowej, w Polsce działa obecnie 288 restauracji tej sieci.

Mroczyński dodaje, że AmRest będzie też rozwijała pozostałe marki ze swojego portfolio jak Burger King czy Starbucks. - Nie rosną one tak szybko, aby zachęcać nas do bardzo dużych inwestycji. Jest jednak prawdopodobne, że w przyszłości to właśnie one będą motorem wzrostu grupy - powiedział Mroczyński.

McDonald's nie składa broni

Ambitne plany rozwoju ma też McDonald's. W rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl dyrektor generalny sieci Piotr Jucha powiedział, że McDonald's w tym roku planuje otworzyć ok. 20 nowych lokali - podobnie jak w ubiegłym roku. Przy czym główny nacisk amerykańska sieć chce położyć na nowe restauracje przy autostradach i innych nowo otwieranych drogach. Ostatnio McDonald's wspólnie z siecią BP otworzył dwie restauracje przy nowym odcinku autostrady A2 od Poznania do granicy z Niemcami, w budowie są też nowe obiekty przy autostradzie A1 na trasie Toruń-Gdańsk. - Obserwujemy postępy w inwestycjach infrastrukturalnych i dopasowujemy swój rozwój do tych zmian - mówi Piotr Jucha.

Którą sieć wybierasz: McDonald's czy KFC?
Więcej o:
Komentarze (8)
KFC vs. McDonald's, czyli wojna o podniebienia polskiego konsumenta
Zaloguj się
  • stereo_total

    Oceniono 9 razy 7

    "wojna o podniebienia", to ci dobre ... jakie podniebienia, takie restauracje ... Ronald McDonald i Kurczaki z Kentucky

  • loppe

    Oceniono 4 razy 2

    Wojna? Chyba nie rzucają w siebie mięsem w ramach tego rozwoju gospodarczego?

  • jhbsk

    Oceniono 6 razy 2

    To są bary. I nic więcej.

  • autor100

    Oceniono 8 razy 0

    No cóż, skoro autor artykułu dał sobie wmówić, że McDonald ma RESTAURACJE (sic!), to nic dziwnego, że pisze o 'niezasypywaniu gruszek w popiele" :-)) Tylko kto by chciał nie zasypywać gruszek w popiele -- poza, oczywiście, armią wtórnych analfabetów???

    Dla wszystkich innych jasne jest, że gruszek w popiele się NIE ZASYPIA, no ale znajomość idiomów, nie jest wymagana już chyba nigdzie...

  • bonna.5

    Oceniono 5 razy -3

    jeden drugiego wart
    ale lekarz też człowiek

  • karolinasmolna

    Oceniono 5 razy -5

    Kazda taka restauracja powinna byc surowo opodatkowana, jak paierosy i alkohol, a pieniadze przeznaczone na edukacje i leczenie otylych. To jedzenie nie ma zadnych wartosci odzywczych ani smakowych! Nie chce mi sie wierzyc ze my Polacy zamieniamy nasze smaki na te swinstwa! Smutno....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX