Wild Bean Café chce wyjść poza stacje BP

Koncern BP chce rozwijać sieć kawiarni Wild Bean Café. Mają one działać nie tylko na stacjach paliw, ale też jako samodzielna sieć - donosi ?Dziennik Gazeta Prawna?
Kawiarnie Wild Bean działają już na wszystkich 250 stacjach BP w Polsce. Następnym krokiem jest rozwój tej sieci na stacjach franczyzowych, których BP ma w Polsce ok. 200. Wild Bean Café działa już w 19 takich lokalizacjach, do końca roku pojawi się w kolejnych dziesięciu. W 2015 r. BP chce wyprowadzić kawiarnie poza stacje paliw - miałyby się one pojawić na dworcach kolejowych i w centrach handlowych. Jak donosi "DGP", BP prowadził w tej sprawie rozmowy z siecią Carrefour.

Gdyby plany BP wyjścia z Wild Bean poza stacje benzynowe zostały zrealizowane, koncern mógłby zagrozić pozycji największych sieci kawiarni, takich jak Coffeeheaven, która ma nieco ponad sto lokali. Informacja o planach BP to kolejny przykład na to, że polski rynek kawiarni ma znakomite perspektywy. Istniejące sieci budują nowe lokale, a na rynek co kilka tygodni wchodzi nowy gracz. W czerwcu w polską sieć Green Coffee zainwestowała największa europejska niezależna sieć kawiarni Caffe Nero, tworząc joint venture z polską spółką. Wspólnicy chcą otwierać ok. 10 nowych lokali rocznie. W tym roku weszła do Polski sieć Aroma Espresso Bar, kawiarnie pod marką The Coffee Factory buduje firma AD Trading. Punkty Café Organic otwiera w swoich delikatesach firma Organic Farma Zdrowia. Swoją własną sieć chce mieć także warszawska firma cukiernicza Blikle.

Decyzja BP, by wejść na ten rynek, ma związek z tym, że koncerny paliwowe coraz mniej zarabiają na sprzedaży benzyny i oleju, a coraz więcej na sprzedaży innych produktów i usług. Według szacunków podawanych przez "DGP" już nawet 10 proc. obrotów stacji typu premium (BP, Shell, Orlen) pochodzi z kawiarni.