Błąd systemu w Tesco. Klienci kupowali wino prawie za darmo

Setki klientów brytyjskiego Tesco wykorzystało błąd systemu komputerowego sieci, dzięki któremu można było łączyć promocje na wino. W efekcie butelkę wartą 9,99 funta można było kupić za nieco poniżej 2 funtów - pisze brytyjski ?Daily Mail?.
Błąd wynikał z nakładających się na siebie promocji na wino, jakie kilka dni temu klientom zaoferowało Tesco. Jedną z nich była promocja, w ramach której można było kupić trzy butelki wina Ogio - jednej z marek własnych Tesco - za jedyne 12 funtów, podczas gdy normalnie są one sprzedawane po 9,99 funta za butelkę.

Jednocześnie Tesco w Wielkiej Brytanii prowadziło drugą promocję dającą klientom 25 proc. rabatu w przypadku kupienia sześciu lub więcej butelek wina. Teoretycznie promocje te nie powinny się łączyć, jednak błąd systemu sprawił, że przy kasie promocje się łączyły. W efekcie, biorąc trzy wina, klient otrzymywał np. jedną butelkę gratis, a na pozostałe - dodatkowy rabat w wysokości 25 proc.

"Daily Mail" donosi, że wieść o nietypowej promocji szybko rozniosła się po internecie, a zanim sklep zorientował się w pomyłce, skorzystało z niej setki klientów w Wielkiej Brytanii. Jeden z nich chwalił się na stronie internetowej HotUKDeal, że udało mu się kupić 36 butelek wina Ogio za 59 funtów, podczas gdy ich realna wartość to aż 359 funtów.

Rzecznik Tesco przyznał, że był to błąd sieci, który szybko został naprawiony.