TVN rusza z wypożyczalnią kostiumów i rekwizytów. W ofercie suknie, mundury, a nawet samolot

60 tys. kostiumów i rekwizytów oraz elementów scenografii używanych przez ostatnie 15 lat w produkcjach stacji dostępnych jest od listopada w wypożyczalniach w Warszawie i Krakowie
Zbudowany na stronie stacji system umożliwia wyszukiwanie - z uwzględnieniem rozmiarów i kolorów - dowolnych elementów podzielonych na kilkadziesiąt szczegółowych kategorii tematycznych. Łącznie w ofercie jest około 60 tys. artykułów.

T-shirt od 1 do 2 zł, rekwizyty za 15 proc. wartości nominalnej, 15 zł za kurtki czy płaszcze i od 50 do 100 zł za sukienki. Tak kształtują się ceny netto za wypożyczenie strojów w TVN za dobę. - Chcemy przez to trafić do branży reklamowej, agencji eventowych, stylistów, teatrów, ale także do osób prywatnych. Wiele z naszych strojów można wykorzystać na imprezy okolicznościowe, sylwestra, bale karnawałowe - mówi Karolina Dudek z TVN. Jak się dowiedzieliśmy, stacja oferować będzie specjalne rabaty dla stałych klientów, także niższe ceny w przypadku wypożyczenia kostiumów czy rekwizytów na kilka dni.

Stacja zakłada także możliwość sprzedaży niektórych strojów lub rekwizytów z oferty, ale nie zdradza szczegółów, które produkty będą dostępne dla klientów i jak będą kształtowały się ceny. Sprzedano już m.in. suknię ślubną bohaterki serialu "Julia".

Stroje można oglądać i wypożyczać za pośrednictwem strony www.film-services.tvn.pl, jest ona jednak zabezpieczona hasłem. Aby uzyskać do niej dostęp, należy wysłać maila na adres kostiumy@tvn.pl.

Artykuły dostępne w internetowej wypożyczalni znajdują się w jednym z trzech magazynów - w Sękocinie i Łazach pod Warszawą oraz Krakowie. Dla klientów w stolicy dostępne są inne towary niż w Krakowie. W Warszawie dostępna jest np. kolekcja strojów z programu "Taniec z gwiazdami", a w Krakowie kadłub słynnego samolotu "Liberator". Wszystkie towary zostały kupione lub stworzone na potrzeby produkcji filmowych, seriali i telewizyjnych show emitowanych na antenie TVN od 1997 roku. - Chcemy zmonetyzować to, co dotąd kupiliśmy - powiedział Tomasz Nabakowski, szef Agencji TVN, w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl.

Spadek przychodów z TV

W trzecim kwartale 2012 roku zysk netto Grupy TVN SA wyniósł 62 mln zł wobec 357 mln zł straty netto rok wcześniej - podała na początku listopada spółka. Przychody segmentu TV obniżyły się w III kwartale o 23 mln w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku. Jak podała spółka, spadek jest przede wszystkim wynikiem niższych przychodów ze sprzedaży spotów reklamowych. "Przychody z reklamy spotowej spadły o 17 mln zł, czyli o 7,6 proc." - czytamy w komunikacie.

Czytaj więcej: Wyniki stacji TVN.